Display Advertising

Display Advertising kan een merk goed ondersteunen bij o.a. het versterken van merkbekendheid en het stimuleren van conversies. Display Advertising wordt ook wel banner advertising genoemd.

Display-advertising-screen

Wat is Display Advertising?

Bij Display Advertising worden advertenties getoond op een breed scala aan websites, zoals bijvoorbeeld Nu.nl. Het bereik van display is enorm groot, doordat ruim 80% van de Nederlanders gebruik maakt van het internet. Je kunt met Display Advertising adverteren op een groot aantal websites op desktop, mobiel en mobiele applicaties. Daarnaast zijn er nog een aantal voordelen:

  • Mogelijk om verschillende formaten in te zetten
  • Altijd een geschikte positie
  • Gericht je doelgroep bereiken
  • Resultaten goed meetbaar
  • Adverteren kan in alle fasen van het STDC-model
  • Zoekverkeer op merknaam verhoogt
  • Display advertenties kun je personaliseren als je gebruik maakt van een DMP
02_display-advertising-visual

Doelgroep targeting

De targeting van display en programmatic is steeds specifieker: demografie, affiniteit, in-market, aangepaste intentiedoelgroepen, vergelijkbare doelgroepen en remarketing.

We bepalen samen in welke fase van de funnel je in een campagne valt. Willen we zoveel mogelijk mensen bereiken (See-fase), dan wil je een grote doelgroep instellen. Wil je zo veel mogelijk transacties genereren (Do-fase)? Dan werkt het goed om in-market of remarketing-doelgroepen in te zetten. Hierbij is het slim om buyer persona’s op te stellen.

GDN, Discovery en DV360

Bij het opzetten van een Display campagne wordt gebruik gemaakt van een advertising strategie. Wie wil je bereiken, met welke boodschap en op welk moment. Afhankelijk van de doelstellingen stellen we een uitgebalanceerd mediaplan op waarin we kijken naar mogelijkheden van Display (Google Display Network, ook wel GDN), Discovery (YouTube Home, YouTube Watch next, Google Discover en Gmail) en/of DV360 (Google Display & Video 360 onderdeel van het Google Marketing Platform). De meest optimale strategie is om een combinatie van twee varianten in te zetten. Bijvoorbeeld de combinatie van DV360 en GDN. GDN zal voornamelijk goed zijn voor het genereren van traffic, terwijl DV360 zorgt voor veel bereik.

Weten wat Display Advertising voor jou kan betekenen?

Uiteraard genereert advertising voor ieder product of iedere dienst andere resultaten. Benieuwd naar wat Increase voor jou kan doen?

kantoor-increase-slimster