Skip to content
Betere ROI voor Duckstadshop
duckstadshop
Wat we doen
  • SEA
  • Conversie

Hoger rendement uit Adwords

Duckstadshop is de officiële webshop van Donald Duck. Donald Duck fans kunnen hier alle items kopen die met Donald Duck te maken hebben, van pockets tot slaapzakken. De shop wordt uitgegeven door Sanoma Media waarvan Increase de online marketing partner is. De vraag vanuit Sanoma was om het bestaande AdWords account van Duckstadshop.nl te analyseren en optimaliseren. Wij hebben besloten om voor Duckstadshop volledig nieuwe campagnes in te richten per product groep, om zo per product te kunnen sturen op de beste return on ad spend (ROAS is vergelijkbaar met ROI). Wij optimaliseren het AdWords account  sinds de nieuwe inrichting structureel voor nog meer resultaat.

  • Meer opbrengst uit AdWords
  • Een hogere waarde per conversie
  • Een betere Return on ad spend (ROAS)
  • Advies conversie optimalisatie

Resultaat binnen 4 maanden

105% stijging in ROI

2x  zoveel orders

35% meer omzet

Structureel optimaliseren

Om de AdWords campagnes van Duckstadshop tot een succes te maken, was het nodig om wekelijks te optimaliseren. Om dit goed te kunnen doen was er een gestructureerde aanpak nodig. Increase heeft een optimalisatie plan opgesteld met daarin per week de optimalisatie stappen. Op deze manier houden wij alle wijzigingen structureel bij en kunnen we precies zien welke wijzigingen welke effecten hadden.

Verder kijken dan alleen AdWords

AdWords is als kanaal zeer afhankelijk van andere kanalen. Wanneer de conversie vanuit AdWords niet verbeterd na optimalisatie, dan is het goed om verder te kijken waar mogelijke knelpunten zitten. Dit heeft Increase ook gedaan voor Duckstadshop. Wij hebben de productpagina’s geanalyseerd en een voorstel gedaan ter de verbetering. Door deze veranderingen profiteert Duckstadshop niet alleen van een verbeterde conversie via AdWords, maar via alle kanalen die zij inzetten binnen de online marketing strategie.

Budget efficiënter inzetten

Wat wij bij Duckstadshop zagen is dat de focus in eerste instantie voornamelijk lag op het verhogen van de opbrengst. Uiteraard is dit een goed streven, mits deze hogere opbrengst niet wordt gerealiseerd tegen nóg hogere kosten. Met deze reden zien wij de ROAS als belangrijkste graadmeter voor de Duckstadshop campagnes. In het begin traject was het voornamelijk zaak zoveel mogelijk dure campagnes weg te snijden, zodat enkel de rendabele campagnes overbleven. Wanneer deze vervolgens waren geoptimaliseerd werd er bekeken hoe de campagnes verder uit te breiden waren om de opbrengst te vergroten.

duckstadshop-grafiek

Stijging van 35% opbrengst in 4 maanden én daling van kosten.

34%

minder kosten per maand

5%

stijging van orderwaarde