Skip to content
Kwalitatief linkprofiel door digital PR Dutch Search Awards

Kwalitatief linkprofiel van je website creëren met Digital PR

Wist je dat digital PR niet alleen je naamsbekendheid kan verbeteren, maar ook grote invloed heeft op de autoriteit en het linkprofiel van je website? In dit artikel leggen wij je meer uit over online PR en de processen die tot een nieuwswaardig artikel leiden.

Wat is digital PR?

Digital PR is een vorm van public relations en is een effectieve manier om je als bedrijf te onderscheiden in de markt en publiciteit te genereren. Met als doel om meer traffic, leads, sales of een betere naamsbekendheid te ontwikkelen. Digital PR draagt uiteindelijk ook bij aan het vergroten van de autoriteit van de website. Dit door het schrijven van een nieuwswaardig artikel op basis waarvan wij verschillende kwaliteitslinks genereren die een positieve impact op de trust en citation flow van jouw website hebben. Hiermee versterk je jouw linkprofiel wat bijdraagt aan een betere vindbaarheid van je bedrijf in de google zoekresultaten.

https://www.youtube.com/watch?v=O6hT5QPVVnE

Digital PR-proces

Als wij spreken over digital PR en linkbuilding, krijgen wij vaak de vraag of wij het proces van digital PR kunnen schetsen. Dit bestaat uit brainstormen, onderzoeken, het schrijven van een artikel en backlinks genereren.

Brainstormen middels brainwriting

In de eerste fase gaan wij samen brainstormen, op zoek naar een passend en uniek onderwerp. Dit is een essentieel onderdeel in het proces, omdat deze fase bepalend is of een artikel als nieuwswaardig wordt beoordeeld of juist niet. Voor het brainstormen gebruiken wij de methode brainwriting. Hierbij worden ideeën niet uitgesproken, maar opgeschreven. Deze techniek is een efficiënte manier om de creativiteit in een grotere groep aan te wakkeren en zorgt dat iedereen getriggerd wordt om zijn idee te delen.

Onderzoeksfase

De onderzoeksfase neemt het meeste tijd in beslag. Tijdens deze fase bepalen wij samen de scope van het onderzoek. Dit bepaalt de kaders van het digital PR-plan en geeft inzicht in de middelen, thema’s en planning. Hierbij is de betrouwbaarheid en validiteit van het onderzoek een belangrijk issue. Deze termen die je normaal gesproken in de onderzoekswereld hoort, zijn bepalend of het artikel nieuwswaardig is en zijn noodzakelijk om een betrouwbaar onderzoek te publiceren.

Digital PR-artikel schrijven

Nadat het online PR onderzoek is gedaan, wordt een SEO-artikel geschreven waarin de belangrijkste resultaten uit het onderzoek worden gepubliceerd. Deze worden onderbouwd met bronnen en argumenten die de betrouwbaarheid van het onderzoek versterken. Hierna kan het artikel opgepikt worden door de media.

Betere rankings en sterker linkprofiel met Digital PR

Wanneer een artikel wordt gepubliceerd en is opgepakt door de media is het tijd om de media te benaderen om links te plaatsen naar het oorspronkelijke artikel dat jij hebt gepubliceerd. Hiermee verbeter je het linkprofiel en draagt het artikel bij aan een betere vindbaarheid van jouw website.

Wil jij meer weten over digital PR of meer lezen over eerder behaalde resultaten? Bekijk dan onze actuele cases of neem direct contact met ons op.