Skip to content
Meer huizen kopers voor de Alliantie
logo-alliantie-1
Wat we doen
  • SEA
  • Facebook Ads
  • Conversie
  • A/B tests

Leadgeneratie voor nieuwbouwprojecten

De Alliantie is één van de grootste woningcorporaties van Nederland. Jaarlijks hebben zij verschillende nieuwbouwprojecten verspreid door heel Nederland, voornamelijk in de regio’s Amsterdam, Gooi en Amersfoort. De vraag vanuit de Alliantie was om  voor elk nieuwbouwproject een vliegende start te creëren via online campagnes. Increase heeft samen met de Alliantie een ideale inrichting gemaakt voor Google AdWords en Facebook Ads campagnes die per nieuwbrouwproject ingezet kunnen worden. Het resultaat is een snelle en continue stroom van contact aanvragen. Increase zorgt voor:

  • Het genereren van contact aanvragen voor nieuwbouwprojecten.
  • Facebook Ads inzetten voor branding en leadgeneratie.
  • Google Adwords en remarketing inzetten voor leadgeneratie.
  • Meedenken over de conversie optimalisatie van de projectwebsites.
  • Sparringspartner voor alle zaken die een raakvlak hebben met online marketing

Resultaat in het kort

75% van de aanvragen via online

60% meer Facebook likes in 2015

50% meer Adwords conversie

Werken aan de ideale inrichting

Omdat Increase verantwoordelijk is voor de online marketing rondom alle nieuwbouwprojecten van de Alliantie, hebben wij een optimale inrichting van de online marketing kanalen campagnes kunnen realiseren. Voor alle projecten is een digitale aanpak ontwikkelt die op korte termijn uitgerold kan worden.

Facebook Ads

Voor Facebook houdt dit in dat na de start van de verkoop drie verschillende Facebook Ads worden ingezet, zodat getest wordt met welke combinatie het optimale resultaat bereikt wordt. Dit wordt zowel voor mobile als desktop gedaan. Omdat Increase dit voor verschillende nieuwbouwprojecten heeft gedaan, kunnen wij nieuwe projecten met een voorsprong starten. Er is te zien dat deze aanpak niet alleen leidt tot meer aanvragen aan het begin van een project, ook de eerder gestarte projecten profiteren van learnings uit nieuwe projecten.

Mobile2

50%

Verbetering van conversiepercentage

60%

Van alle aanvragen via Adwords

Google Adwords

Voor het eerste nieuwbouwproject hebben wij een grootschalige zoekwoord analyse gedaan. Op basis hiervan zijn basis Adwords campagnes ingericht die per regio met kleine aanpassingen uitgerold kunnen worden. Zoals bij elke Adwords campagne is wekelijkse optimalisatie van groot belang. Omdat in het begin van het traject veel geoptimaliseerd is aan de campagnes, worden nieuwe campagnes direct veel strakker opgezet worden. Dit heeft geleidt tot efficienter inzetten van budgetten van de Alliantie en tot veel meer contact aanvragen per project op korte termijn.

Snel schakelen

De startdatum van een nieuwbouwproject is van verschillende factoren en partijen afhankelijk. Hierdoor is het lastig om goed af te stemmen vanaf welk moment de campagnes live moeten staan. Vaak hoort Increase een aantal dagen voor de start van een nieuwbouwproject dat  campagnes ingericht moeten worden. Door onze methodiek in de campagne voor de Alliantie is dit geen probleem. Dankzij de learnings uit eerdere nieuwbouwprojecten en onze flexibele planning, lukt het ons om elk project binnen 2 werkdagen te starten.

Een vliegende start realiseren

De start van de verkoop is een bijeenkomst die wordt georganiseerd aan de start van een elk nieuwbouwproject. Het is van belang dat deze bijeenkomst bij potentiële kopers onder de aandacht wordt gebracht. Facebook Ads is hierbij het belangrijkste kanaal. Er worden speciaal voor de start verkoop afbeeldingen en advertentieteksten gecreëerd en als advertentie ingezet. Hierbij zorgt Adwords voor de ondersteuning van Facebook. Binnen Adwords worden campagnes ingericht die het zoekverkeer rondom de start verkoop wordt bereikt.