Skip to content
Extra lange shirts voor mannen Dutch Search Awards

Wat we doen

  • SEA
  • SEO
  • Linkbuilding
  • A/B-Testing
  • Social Advertising

Multichannel Digital Marketing voor Girav

Girav is hét t-shirt merk voor mannen. T-shirts, polo’s en overhemden die niet meer omhoog kruipen uit de broek, maar lang genoeg zijn om te blijven zitten. Girav biedt een uniek maatsysteem met 17 maten waardoor er altijd een ideale fit is voor iedere man. Increase ondersteunt Girav met de uitvoering van de e-commerce strategie en digitale marketing:

  • Hoogwaardige Search en Shopping campagnes met focus op acquisitie van nieuwe klanten.
  • Verbetering van de organische positie door on-page optimalisatie, linkbuilding en content.
  • Een data-driven blogstrategie om in alle fases van de customer journey de doelgroep te bereiken.
  • Optimaliseren van het conversieratio door A/B testing op het Magento 2 platform.
  • Inzet van YouTube en Display campagnes ter ondersteuning van tv commercials.

Resultaat

> 260.000
bezoekers meer

± 10,0%
Conversie

45%
stijging transacties

Sturen op nieuwe klanten

Increase heeft een eigen tool ontwikkelt waardoor klantdata uit Magento 2 gematched wordt aan data uit Google Analytics. Hierdoor is tot op campagne-, groep- en zoekwoordniveau te zien waar nieuwe klanten vandaan komen. Deze data wordt gebruikt om de campagnes te optimaliseren naar de afgesproken CPA.

Remarketing voor Girav

Uit een data analyse is gebleken dat 95% van alle aankopen bij Girav in de eerste drie dagen na het eerste bezoek plaatsvinden. Elke dag na het eerste bezoek wordt dit steeds minder. Voor Girav hebben we daarom remarketinglijsten voor 1, 2 en 3 dagen na het eerste bezoek aangemaakt voor bezoekers die niks hebben gekocht. Deze remarketinglijsten passen we toe in alle search en shopping campagne voor Girav, waarmee we ons bod verhogen voor deze relevante groepen. Met een hoger bod zijn we voor deze groepen beter zichtbaar en is de kans groter dat zij alsnog een aankoop zullen doen. Bij de doelgroep van de 1e dag na het eerste bezoek is de bodaanpassing hoger dan de doelgroep van de 3e dag na het eerste bezoek.

Voor verschillende remarketingdoelgroepen hebben we bodaanpassingen toegepast in de campagnes

40%

meer bezoekers

30%

meer organische bezoekers

45%

stijging transacties

Data-driven Contentstrategie

In de uitgebreide SEO strategie voor Girav maken we onder andere gebruik van een data-driven. De blog vormt een ingang tot de webshop op veel relevante zoekwoorden in de gehele customer journey. Een goed zijn #1 rankings op zoektermen zoals:

  • Hoe strijk je overhemd?
  • Wat is slim fit?
  • T-shirt onder overhemd

Om getoond te worden als rich snippet is het belangrijk dat vraag en aanbod optimaal op elkaar aansluiten en moet het domein een autoriteit zijn op het onderwerp. Als Google de informatie relevant genoeg vindt, wordt deze toegevoegd aan Google’s knowledge graph.

Overhemden van Girav

Naast shirt verkoopt Girav ook overhemden. De overhemden van Girav zijn, net als de T-shirts, polo’s en pullovers, extra lang. Hierdoor hebben lange mannen in Nederland geen last meer van overhemden die uit de broek omhoog kruipen.

Deze nieuwe markt voor Girav is zeer competitief en het is een uitdaging om online een plek te veroveren. Door tijdig te starten met het bouwen aan de organische autoriteit op relevante zoekwoorden, heeft Girav vanaf de lancering een hoop bezoekers kunnen trekken. Zo hebben we na 3 maanden een top-3 positie in Google weten te bereiken op zo’n 10 relevante zoekwoorden zoals ‘lange overhemden’.

Increase gaat verder dan het uitvoeren van onze online werkzaamheden. Ze denken pro-actief mee om ons te helpen groeien.

– Henk Gankema, E-commerce Manager Girav

Conversie optimalisatie met A/B-testen

Per kwartaal stelt Increase een testplan op voor Girav. Hiermee vliegen we per maand een knelpunt in de website aan met als doel het verhogen van de conversie in de webshop.

Een mooi voorbeeld vind je hiernaast. Uit de data bleek dat sommige bezoekers moeite hadden met het vinden van de juiste maat. Om bezoekers beter te bedienen hebben we getest of een configurator helpt bij het bepalen van de maat en bijdraagt aan een snellere conversie in de webshop.

Soortgelijke cases

Online Strategie
NHA

Internationale groei realiseren
SCL Rotterdam