Skip to content
Extra lange shirts voor mannen

Wat we doen

  • SEA
  • SEO
  • Linkbuilding
  • A/B-Testing
  • Social Advertising

Multichannel Online Marketing voor Girav

Girav is hét merk voor lange heren. T-shirts, polo’s en overhemden die niet meer omhoog kruipen uit de broek, maar lang genoeg zijn om te blijven zitten. T-shirts van Girav, en andere kledingstukken zoals pullovers, hebben extra lengte waardoor deze comfortabeler zitten.

Increase ondersteunt Girav met de uitvoering van de online activiteiten op de eigen website, maar ook daarbuiten:

  • Stimuleren van de online verkopen door adverteren in zoekmachines
  • Verbetering van de organische positie door on-page optimalisatie, linkbuilding en contentcreatie
  • Online zichtbaarheid verbeteren door aanwezigheid op social media
  • Optimaliseren van het conversieratio door testen op de website
  • Inzet van Youtube en display omwille van branding

Resultaat  2016 vs. 2015

> 260.000
bezoekers meer

10,0%
conversie

45%
stijging transacties

Resultaten van Girav

Verloop van het aantal transacties en het conversiepercentage van januari tot en met december 2016

SEO Strategie

In de uitgebreide SEO strategie voor Girav maken we onder andere gebruik van een blog op de website. De blog vormt een ingang tot de webshop op veel relevante zoekwoorden. Een goed voorbeeld hiervan zie je hiernaast. Om getoont te worden als rich snippet is het belangrijk dat vraag en aanbod optimaal op elkaar aansluiten. Verder moet je door Google gezien worden als een autoriteit op het onderwerp. Dit is te bewerkstelligen door een goede data-driven content strategie. Als Google de informatie relevant genoeg vindt, wordt deze toegevoegd aan Google’s knowledge graph.

Overhemden van Girav

In 2016 lanceerde Girav overhemden. De overhemden van Girav zijn, net als de T-shirts, polo’s en pullovers, extra lang. Hierdoor hebben lange mannen in Nederland geen last meer van overhemden die uit de broek omhoog kruipen.

Deze nieuwe markt voor Girav is zeer competitief en het is een uitdaging om online een plek te veroveren. Door tijdig te starten met het bouwen aan de organische autoriteit op relevante zoekwoorden, heeft Girav vanaf de lancering een hoop bezoekers kunnen trekken. Zo hebben we na 3 maanden een top-3 positie in Google weten te bereiken op zo’n 10 relevante zoekwoorden zoals ‘lange overhemden’.

40%

meer bezoekers

30%

meer organische bezoekers

45%

stijging transacties

Nieuwe kansen in AdWords

In 2016 hebben we verschillende mogelijkheden onderzocht en benut in AdWords voor Girav. Hoewel de resultaten van deze kansen niet altijd optimaal zijn, kan er wel lering uit getrokken worden voor toekomstige mogelijkheden.

  • Inzet van Gmail Sponsored Promotions.
  • Combinatie Remarketing en DSA campagnes.
  • Uitgebreide inzet van Remarketinglijsten
  • Automatische biedingsstrategieën voor campagnes

Remarketing voor Girav

Uit een data analyse is gebleken dat 95% van alle aankopen bij Girav in de eerste drie dagen na het eerste bezoek plaatsvinden. Elke dag na het eerste bezoek wordt dit steeds minder. Voor Girav hebben we daarom remarketinglijsten voor 1, 2 en 3 dagen na het eerste bezoek aangemaakt voor bezoekers die niks hebben gekocht. Deze remarketinglijsten passen we toe in alle search en shopping campagne voor Girav, waarmee we ons bod verhogen voor deze relevante groepen. Met een hoger bod zijn we voor deze groepen beter zichtbaar en is de kans groter dat zij alsnog een aankoop zullen doen. Bij de doelgroep van de 1e dag na het eerste bezoek is de bodaanpassing hoger dan de doelgroep van de 3e dag na het eerste bezoek.

Voor verschillende remarketingdoelgroepen hebben we bodaanpassingen toegepast in de campagnes

Increase gaat verder dan het uitvoeren van onze online werkzaamheden. Ze denken pro-actief mee om ons te helpen groeien.

– Henk Gankema, E-commerce Manager Girav

Conversie optimalisatie met A/B-testen

Per kwartaal stelt Increase een testplan op voor Girav. Hiermee vliegen we per maand een knelpunt in de website aan met als doel het verhogen van de conversie in de webshop.

Een mooi voorbeeld vind je hiernaast. Uit de data bleek dat sommige bezoekers moeite hadden met het vinden van de juiste maat. Om bezoekers beter te bedienen hebben we getest of een configurator helpt bij het bepalen van de maat en bijdraagt aan een snellere conversie in de webshop.

Soortgelijke cases

Online Strategie
NHA

Internationale groei realiseren
SCL Rotterdam