Skip to content
Truth in beauty

Wat we doen

  • SEA
  • SEO
  • Social Advertising
  • Affiliate marketing
  • Strategie

Internationale groeistrategie Paula’s Choice

Increase voert sinds 2016 alle digitale marketing uit voor Paula’s Choice Skincare in Nederland, UK en België. Voor maximaal resultaat hebben wij een groeistrategie ontwikkeld en geïmplementeerd via search, Google Shopping en Facebook Advertising. Focus ligt hierbij op een strategie van acquisitie van nieuwe klanten en een retentiestrategie voor herhaalaankopen. Dit alles toegespitst per kanaal. Check ook de shop op https://www.paulaschoice.nl.

Dutch Search Awards

Deze case is genomineerd voor de Dutch Search Awards en is opgenomen in de Emerce eGuide: eGuide: Groeistrategie via SEA en social ads

Facebook: de oude situatie

Paula’s Choice investeerde in Facebook Advertising zonder resultaat. Maandelijks werd budget gespendeerd gericht op het onder de aandacht brengen van productpromo’s. Hierbij werd voornamelijk getarget op bestaande klanten en niet geconverteerde website bezoekers. Er was geen focus op een specifieke strategie voor een bepaald product. Hierdoor draaiden campagnes op een conversieratio van slechts 0,7% en meer dan € 60,- per transactie (dataset van 6 maanden).

Nieuwe Facebook strategie

Increase heeft onderstaande stappen ondernomen voor de nieuwe Facebook strategie.

  1. Als eerste is UTM tagging geïmplementeerd, zodat alle traffic uit de campagnes te onderscheiden is op campagne-, doelgroep- en advertentieniveau.
  2. Er is samen met de klant een analyse gemaakt om te bepalen wat de beste producten zijn om nieuwe klanten mee binnen te halen. Uitgevoerd op 2 jaar backdata. Hierbij is gekeken naar:
    • Wat is het meest verkochte product?
    • Welk product biedt het snelste resultaat?
    • Welk product heeft na aankoop geleid tot de meeste herhaalaankopen?
    • Wat is de gemiddelde Lifetime Value (LTV) van een klant?

    Als hoofdproduct kwam één duidelijk product naar voren: Skin Perfecting 2% BHA liquid.

  3. Door Increase en de klant samen zijn nieuwe Facebookadvertenties ontwikkeld die de diverse doelgroepen aanspreken. Per doelgroep unieke ads.
  4. Voor het product zijn diverse landingspagina’s getest.
  5. Maandelijks wordt vanuit Paula’s Choice een analyse aangeleverd waarin het aantal nieuwe klanten uit het totaal aantal transacties blijkt, per kanaal.  Op basis hiervan wordt de CPA doorgerekend.

De ultieme Facebook Ad

Na véél testen is uiteindelijk de ultieme Facebook advertentie ontstaan. Inmiddels zijn hier al meerdere varianten van in gebruik.

Resultaat: maandelijkse groei in nieuwe klanten via Facebook

300% meer bestellingen

80% is nieuwe klant

87% lagere CPA

Nieuwe strategie voor search

De focus op acquisitie van nieuwe klanten is ook vertaald naar de searchcampagnes. Het verschil is echter dat SEA ook een omzetdrijver is. Dus naast meer focus op nieuwe klanten moet SEA ook actief op ROAS gestuurd worden.

  • De branded searchcampagnes zijn opgesplitst in aparte campagnes gericht op nieuwe klanten, bestaande klanten en nog niet geconverteerde website bezoekers (via RLSA).
  • De non-branded campagnes leken duur. Op basis van een attributie-model en het maandelijkse percentage nieuwe klanten is gekozen om een deel van deze campagnes door te zetten. Maandelijks wordt hier op gerapporteerd en bijgestuurd.
  • Voor topproducten zoals exfoliant en retinol zo hoog mogelijk vertoningspercentage in Shopping-advertenties en tekstadvertenties. Zie ook screenshot.

Google Shopping en AdWords scripts

Voor Google Shopping zijn de campagnes naast de splitsing in branded en non-branded, ook nog gesplitst op producten. Van alle topproducten biedt Paula’s Choice namelijk een trial size. Hiervoor zijn aparte Shoppingcampagnes gemaakt met sterke focus op nieuwe klanten. Om de uitgebreide nieuwe accountstructuur strak te optimaliseren werken we met veel slimme AdWords scripts. Denk hierbij aan:

  • Automatische uitsluitingen (dagelijks)
  • Geautomatiseerd bieden op basis van een eigen algoritme
  • Geautomatiseerd maatwerk tekstadvertenties update

Lees hier meer over op ons blog, onder meer het blog over AdWords scripts en het blog over actuele prijzen in tekstadvertenties.

Samenwerking Paula’s Choice US

De SEA-campagnes van Paula’s Choice in de VS waren al verder geoptimaliseerd dan in Nederland en UK. Samen met de SEA- specialist uit de VS is daarom een 3-daagse kick-off sessie gehouden om deze opzet te analyseren en te analyseren wat toepasbaar is in Nederland en UK. Uiteindelijk is besloten om juist een deel van de Europese strategie uit te rollen in de VS.

Resultaat SEA

> 30% groei in bestellingen

200% meer nieuwe klanten

50% lagere CPA

SEO contentstrategie

Op basis van alle inzichten en data van de advertising werkzaamheden heeft Increase ook een contentstrategie geïmplementeerd voor Nederland en UK. Hierbij is samengewerkt met Paula’s Choice Duitsland.

  • Korte termijn: focus om alle pagina’s die al in de top 10 ranken naar plek 1 krijgen. Hierbij ging het vooral om shopcategorie pagina’s.
  • Middellange termijn focus op het uitbreiden van vragende zoektermen die vaak met beginnen zoals onderstaande. Hiermee spelen we ook in op voice search. Het gaat om zoektermen als:
    • Wat is de beste…
    • Hoe kan ik…
    • How to get rid off…
    • Why…
    • Etc.

Content voor Voice Search

In UK zijn de resultaten voor organic search anders dan in Nederland. Dit heeft vooral te maken met het feit dat UK voorloopt op Nederland, bijvoorbeeld in de hoeveelheid voice searches die consumenten doen. Om hier op in te spelen zijn alle expert advice artikelen herschreven om hoog te ranken op langere zoektermen in vraagvorm. Als resultaat zijn hierdoor veel featured snippets in Google gerealiseerd zoals onderstaande. Lees hier hoe je featured snippets kan scoren.