Skip to content
Internationale groei realiseren
scl-rotterdam-logo

Wat doen we

  • SEO
  • SEA
  • Strategie
  • Content creatie
  • A/B testen

Wereldwijde digitale marketing

SCL Rotterdam is dé internationale specialist op het gebied van auto-import, export, auto-verschepingen en auto-verhuizingen. Ze zijn gevestigd in de haven van Rotterdam. Voor SCL Rotterdam heeft Increase samen met partner FRMWRK uit Rotterdam een internationale SEA en SEO strategie uitgerold, met de focus op de Europese markt en de Verenigde Staten. In de nabije toekomst wordt dit uitgebreid met Azië en Zuid-Amerika. Vanwege de focus op de Nederlandse, Engelse en Duitse taal, werkt Increase samen met een partner uit Duitsland voor de Duitstalige campagnes en content. De vraagstukken waren, in het kort:

  • Het verhogen van het aantal aanvragen via de websites.
  • De internationale ambities van SCL ondersteunen met digitale marketing.
  • Het verhogen van de kwaliteit uit gerealiseerde aanvragen.
  • Ook in de breedte online uitbreiden met een toekomstbestendige digitale strategie.

Resultaat in het kort

400% groei in aanvragen uit AdWords

66% daling in
prijs per aanvraag

Groei in internationale klanten

Strakke inrichting AdWords

Increase heeft het aantal campagnes binnen het AdWords account flink verhoogd en het aantal zoekwoorden geoptimaliseerd. Het resultaat hiervan is verhoging van relevantie tussen zoekwoorden en landingspagina’s. Dit heeft geleid tot een hogere conversie. Door de campagnes maandelijks steeds verder uit te breiden, zijn de resultaten elke maand verbeterd. Pas na deze herinrichting is Increase het account gaan uitbreiden met meer relevante zoekwoorden.

Benutten nieuwe kansen

Naast de wekelijkse optimalisatie werkzaamheden wordt ook aandacht besteed aan het inzetten van nieuwe kansen:

  • Inrichten van Gmail Sponsored Promotions.
  • Dynamic Search Ads (DSA) campagnes.
  • Combinatie Remarketing en DSA campagnes.
adwords-scl

Increase begrijpt onze situatie. Ze helpen ons met een succesvolle internationale digitale marketing strategie en uitvoer hiervan.

– Frank Vogler, IT & Marketing Manager SCL Rotterdam

Conversieverhoging door structureel A/B testen

Door het uitwerken van een duidelijk testplan is de conversie op de offerte-formulieren aanzienlijk verhoogd. Wij werken hiervoor met de Visual Website Optimizer en zijn hiervoor gecertificeerd.

SCL heeft uitgebreide formulieren die nodig zijn om de aanvragen zo goed mogelijk te kunnen opvolgen. De uitdaging is om zoveel informatie van de gebruiker te vragen zonder dat dit conversie kost. We hebben meerdere zaken getest en de twee grootste learnings en winstpunten zijn het volgende:

  1. De aanvraagformulieren op de website begonnen met velden voor naam en adres. Uit A/B testen bleek juist dat het eerst vragen van de informatie over de te importeren auto veel effectiever is. Dit resulteerde in een conversie verbetering van 36%. Zie in onderstaande afbeelding het testresultaat.
  2. Het ontvangen van een telefoonnummer heeft een positief effect op de verkoopresultaten. Eerst was het veld voor het telefoonnummer niet verplicht op de aanvraagformulieren. Uit een test bleek dat het verplicht stellen van het telefoonnummer niet tot een daling van de conversie leidde. Door het verplicht stellen van het telefoonnummer zijn de verkoopcijfers uit de leads juist omhoog gegaan.
SCL AB test conversie