Skip to content
Wekelijkse optimalisatie voor Yourskin
logo-yourskin
Wat we doen
  • SEA
  • SEO
  • Conversie

Direct resultaat door veel aandacht

Yourskin is een webshop die voornamelijk is gericht op vrouwen. Er worden huidverzorgingsproducten van A-merken verkocht. In het begin toen Yourskin startte met AdWords zijn wij aangehaakt om de AdWords campagnes op te zetten. Vervolgens was het plan van Yourskin om zelf deze campagnes te beheren. Toen na verloop van tijd bleek dat hier toch minder tijd voor was dan gedacht, is Increase opnieuw aangehaakt. Uit deze case blijkt het belang van het blijvend goed onderhouden van AdWords campagnes, ook wanneer deze wel goed zijn opgezet.

  • Verbeteren van de AdWords ROI.
  • Snijden in AdWords kosten.
  • Optimaliseren van advertentieteksten.
  • SEO-structuur nieuwe website uitwerken.
  • Meedenken over ontwerp nieuwe website.

Resultaat binnen 3 maanden

ROI 65% omhoog

11% groei in omzet

75% stijging conversie

roi-stijging-leefnl

Meer ROI door snijden in kosten

Wat wij veel bij klanten zien, is dat AdWords campagnes qua structuur vaak prima in elkaar zitten. Het probleem voor bedrijven die zelf de AdWords campagnes willen onderhouden, is het gebrek aan tijd. Dit was ook zeer duidelijk bij Yourskin te zien. Ze hebben in de beginfase budget gespendeerd om een goede AdWords campagne op te zetten, maar door een gebrek aan tijd is hier vervolgens weinig mee gedaan. Het voordeel hiervan is wel dat er ontzettend veel data is opgebouwd. Data waar wij verder mee konden. De eerste fase van het proces was om alle onnodige kosten weg te snijden. Dit houdt in dat campagnes, groepen en zoekwoorden die niet rendabel waren geweest over de afgelopen maanden eruit werden gesneden. Dit zorgde binnen 3 maanden voor 32% daling in kosten, zonder daling in omzet.

Organische groei

Yourskin ontwikkelt de nieuwe webshop volledig ‘in-house’. Voor het verbeteren van de vindbaarheid heeft Yourskin ook Increase ingeschakeld. Wij hebben een nieuwe website structuur ontwikkelt op basis van een intensieve zoekwoord analyse. Hierbij is gekeken naar relevante zoekwoorden voor Yourskin met zoekvolume. Voor de ideale structuur heeft Increase ook direct alle meta data geschreven. Wanneer al deze zaken juist worden geïmplementeerd zal Yourskin na livegang direct goede posities innemen in de Google zoekresultaten.

Screen Shot 2015-08-06 at 14.53.19