DSC00016

Een maatwerk groeiplan

Succesvol zijn in een markt waar ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen, vraagt om een 100% betrouwbare en betrokken partner die een stap verder gaat. Samen ontwikkelen we een maatwerk groeiplan.

joost-cro

In 3 stappen naar een maatwerk groeiplan

icoon

1. Analyse

We starten met een grondig onderzoek

icoon

2. Business case

Duidelijk wat je wilt bereiken en welke investeringen daarvoor nodig zijn

icoon

3. Strategie

Dan de hamvraag: hoe gaan we deze groei realiseren?

We laten bedrijven op een kwalitatieve wijze groeien. Dit doen we door innovatie, data en techniek te combineren met een hands-on mentaliteit.

Geen klant of project is hetzelfde en we geloven niet in een one size fits all aanpak. Geen standaard adviezen, maar voor iedere klant een maatwerk groeistrategie. Oftewel een uitgestippelde route om jouw doelen te bereiken.

 

1. Analyse – het startpunt

We starten met een grondig onderzoek. We brengen in kaart waar je op dit moment staat als bedrijf of merk: het startpunt. Het startpunt is net zo belangrijk als het uiteindelijke doel; je kunt pas de route bepalen als je het begin- en eindpunt weet. Met een grondige analyse brengen we mogelijkheden, doelen, kansen en beperkingen in kaart. Ons onderzoek bestaat uit de volgende 3 onderdelen:

  • We analyseren jouw eigen data. Je eigen data is de aanjager van je digitale marketing strategie. Hoe meer data, hoe beter en sneller we tot een groeiplan komen. Het is de katalysator van jouw groei. Hoe word je marketingbudget uitgegeven? Welke conversiecijfers realiseer je al? Hoe bereik je jouw klanten? Op basis van al deze data bepalen we de potentie.
  • We analyseren de markt. Dit doen we met eigen marktonderzoek naar ontwikkelingen en trends. Daarnaast gaan we met jou om de tafel, zodat we alle ins & outs te weten komen.
  • We onderzoeken de technische mogelijkheden. Welke technologie kan jou de gewenste versnelling bieden? Ben je klaar voor het implementeren van een CDP of moeten we eerst het feedbeheer op orde brengen?
e commerce strategie_business case dashboard (1)

2. Business case

Om te groeien als bedrijf is een gefundeerde business case onmisbaar; het maakt duidelijk wat je wilt bereiken en welke investeringen daarvoor nodig zijn. De business case is het fundament van jouw groei. Het laat zien hoeveel je moet investeren om tot een realistisch groeidoel te komen. Per kanaal bepalen we de groeipotentie van de juiste KPI’s. Denk aan omzet, nieuwe klanten en rendement.

We werken meerdere scenario’s uit op basis van verschillende investeringshoogtes. Meer investeren zorgt ervoor dat je sneller groeit, maar ook meer risico loopt als het niet goed uitpakt. In de business case zetten we een aantal scenario’s op een rij. Zo zie je wat realistische groeidoelstellingen zijn voor jou.

 

3. Strategie

Dan de hamvraag: hoe gaan we deze groei realiseren? We bepalen de strategie altijd samen met de klant. We bepalen de doelgroepen, werken persona’s uit en maken voor ieder digitaal marketing kanaal een plan. Samen vormen deze onderdelen de basis van jouw digitale marketing strategie.

De business case en strategie gaan hand in hand en vormen samen de motor van jouw groei en onze samenwerking.

Haal eruit wat erin zit

Meer dan groei

Elke dag kijken we naar feiten. Waar komt de groei vandaan en wat kunnen we doen om het proces te versnellen of de resultaten te optimaliseren? Wij zorgen dat al jouw relevante data optimaal bereikbaar is als basis van de groei. Voor iedere klant maken we een maatwerk dashboard met behulp van ons zelf ontwikkelde datawarehouse. Alle databronnen zijn te koppelen aan dit dashboard. Zo zijn alle kosten inzichtelijk gekoppeld aan je omzet. Je hebt realtime inzicht in al je investeringen en resultaten, overall en per kanaal.

over ons werkwijze - datawarehouse (2)