Social Advertising

Een specifieke doelgroep gericht aanspreken, dat doe je op social kanalen. Door het juist inzetten van advertenties op social media realiseren we doelstellingen op het gebied van traffic, leads en conversies.

Social-advertising-Facebook-Screen

Het juiste kanaal voor jouw doelgroep

Social media ontwikkelt zich nog iedere dag. Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en TikTok zijn uitgegroeid tot dé advertentiekanalen met elk unieke targeting mogelijkheden. De doelgroep verschuift zich over deze kanalen. Een combinatie van deze kanalen mag niet missen binnen een succesvolle groeistrategie. De vele targeting mogelijkheden zorgen er gezamenlijk voor dat we voor iedere branche een slimme social advertising campagne kunnen opzetten.

  • Wat zijn de kenmerken van het kanaal? (tekst, video, foto, etc.)
  • Voor welke doelgroep is het kanaal? (leef, demografie, etc.)
  • Waar past het in de funnel? (oriënterend, koopgericht, etc.)
  • Hoe past het bij onze overall strategie (invloed op andere kanalen)

Social kanalen

Welke combinatie van social media kanalen het meest geschikt is voor jou, ligt aan je boodschap en doel. De mogelijkheden zijn groot en klanten die jou op social media volgen én advertenties langs zien komen zijn loyaler dan ooit.

Facebook / Instagram
Facebook / Instagram

Twee kanalen met eigen doelgroep, maar altijd aangevlogen als één omdat ze bij elkaar horen. Beide met veel mogelijkheden voor bereik van consumenten en focus op leadgeneratie en aankopen.

Pinterest
Pinterest

Gebruikers zitten op Pinterest vooral voor inspiratie en oriëntatie. Bijvoorbeeld bij onderwerpen gericht op mode, wonen en lifestyle. Een krachtig kanaal aan de bovenkant van de funnel.

TikTok
TikTok

Het snelstgroeiende kanaal. Naast de jonge doelgroep (18-25) ook steeds meer ouderen. TikTok onderscheidt zich met video en het feit dat TikToks snel viraal kunnen gaan.

LinkedIn
LinkedIn

Met LinkedIn targeten we specifiek op de zakelijke markt. Door de targeting opties weten we de juiste ‘beslisser’ in een organisatie aan te spreken. Ideaal voor B2B leadgeneratie of wervingscampagnes.

03_social-advertising-visual

Hoe bereik je een jonge doelgroep met Social Advertising?

Om een jongere generatie aan te spreken is het slim om Instagram Advertising en Instagram Shopping in te zetten binnen je advertising strategie. Instagram Advertising werkt in principe hetzelfde als Facebook Advertising. Het enige verschil is dat advertenties op Instagram alleen worden getoond in de tijdlijn, stories en reels. Om te kunnen adverteren op Instagram heb je een Facebook advertentieaccount nodig. Vervolgens kun je zelf bepalen waar je advertenties getoond worden: op Facebook, op Instagram of op beide platforms.

Om een jonge doelgroep aan te spreken en te targeten, gebruiken we advertising op verschillende social media kanalen. Door Instagram, TikTok en Snapchat op de juiste manier in te zetten binnen een advertising strategie, bereik je sneller een jongere doelgroep.

In-app aankopen doen

Met Social Advertising is het ook mogelijk om winkeladvertenties aan te maken. In Instagram kun je bijvoorbeeld jouw eigen (miniversie) webshop aanmaken. Gebruikers kunnen via jouw bedrijfsprofiel, het Shopping tabblad en product tags in posts naar jouw in-app webshop navigeren. Dit is ook mogelijk voor Facebook en Pinterest.

Succesvolle paid social strategie?

Neem contact op met onze specialisten voor een succesvolle paid social strategie, branding of performance. Zet ook advertising in als onderdeel van een full funnel aanpak, op basis van een haalbare business case die we samen opstellen.

DSC00580