Data & Analytics

Data is de basis van alles wat we doen. Het is de motor van onze analyses én van de groei van jouw bedrijf. Bij Increase combineren we jouw data met onze digital analytics. Zo gebruiken we je eigen data als de katalysator van je digitale marketing strategie.

DSC00338

Data in je eigen datawarehouse

Data is de olie van onze diensten en met behulp van dataverzameling tillen we onze strategieën naar een hoger niveau. Optimale tracking van data is dus cruciaal. Dit start met de implementatie van een meetplan en een datalayer. Hierin definiëren we alles wat we willen meten voor alle bronnen, zoals Google en Facebook.

Vervolgens verzamelen we alle data in een zelf ontwikkeld datawarehouse binnen Google Bigquery. Dit datawarehouse is de plek voor al onze marketing dashboards en rapportages. We vergelijken graag appels met appels en daarom heeft alle data één single-point of truth. Dankzij eigen data worden we steeds slimmer en we kunnen ook voorspellende modellen loslaten op jouw website. Zelfs zover dat je jouw groei kunnen forecasten.

Vanuit het datawarehouse bouwen we onze marketing dashboards en e-commerce reporting op. Overzichtelijke reportsheets en dashboards geven je realtime inzicht, de kans op dagelijkse bijsturing en heldere maandelijkse rapportages.

Analyseren en optimaliseren

Blijven leren en ontwikkelen, dit is cruciaal in de wereld van digital en e-commerce marketing. De specialisten van Increase houden zich dagelijks bezig met data analyses en optimalisaties op basis van deze eigen en externe data. Ons eigen datawarehouse geeft ons de mogelijkheid om analyses automatisch uit te voeren, zoals:

  • Nieuwe klanten vs. terugkerende klanten vanuit campagnes of zelfs zoekwoorden
  • Lifetime values van klanten die een bepaald product hebben gekocht
  • Maatwerk attributie-modellen afgestemd op eigen klantdata
  • Het bundelen van sales en marketing data
  • Cohort-analyses voor maximale retentie

Activatie: data aan het werk zetten

Bedrijven helpen bij het realiseren van maximale groei, dat is waar we enthousiast van worden bij Increase. We voeden ons continu met data om strategieën en campagnes steeds slimmer te maken, met als doel jouw resultaten te laten groeien. Lijkt een bepaald kanaal niet rendabel? Dan duiken we in een attributiemodel om het échte effect te bepalen. Levert een kanaal veel terugkerende klanten? Dan schroeven we het budget op. Alles komt samen om een sneeuwbaleffect te creëren voor de groei van jouw bedrijf.

Jouw data gebruiken voor groei?

We aggregeren jouw data in je eigen datawarehouse, ontwikkelen reporting en gaan aan de slag met jouw data voor maandelijkse groei.