Klanten beoordelen ons met een 8,9 /10

Programmatic Advertising

Welke vorm van advertising je ook inzet, het algoritme zorgt ervoor dat jouw advertenties worden getoond aan de juiste doelgroep. Programmatic Advertising is dan ook uitgegroeid tot een onmisbare adverteer methode.

Adverteren op basis van algoritmes

Door programmatic advertising in te zetten kom je direct in contact met jouw doelgroep, doordat je advertentieruimte inkoopt op talloze websites. Een algoritme zorgt er vervolgens voor dat jouw advertenties worden getoond op de juiste websites waar jouw doelgroep ook te vinden is. Daarnaast wordt de doelgroep getarget op data als weersvoorspellingen, gedrag, tijdstip en type device. Als de doelgroep bepaald gedrag vertoond (dat wordt vastgelegd door cookies), beïnvloedt dit de algoritmes en krijgen gebruikers die hetzelfde gedrag vertonen vervolgens de advertenties te zien. Door dit slimme algoritme wordt op het juiste tijdstip en plaats passende content getoond. Jouw advertentiebudget wordt dan ook efficiënt ingezet binnen deze uitgebreide vorm van display advertising.

Voordelen van programmatic

Programmatic advertising brengt verschillende voordelen met zich mee. Het is naast een goede aanvulling op display, video en social advertising ook nog:

  • een geschikte manier om jouw product of boodschap in iedere fase van de customer journey onder de aandacht te brengen;
  • een ideale manier om per doelstelling een passende CTA te tonen;
  • ideaal om de perfecte formaten toe te passen per device;
  • mogelijk om het juiste advertentieformat te selecteren.

Bieden op advertentieruimte

In plaats van advertentieruimte in te kopen, doe je met programmatic advertising mee met veilingen waarbij de hoogste bieder de advertentieruimte wint. Deze advertentieruimte wordt aangeboden door het Google Display Netwerk (GDN). Het voordeel hiervan is dat je geen vast budget meer nodig hebt, je zelf de biedingen bepaald en je altijd de juiste kosten betaalt voor een vast volume. Vervolgens zorgen de advertising specialisten van Increase ervoor dat jouw advertentie in de hele funnel getoond worden.

Voor Programmatic Advertising maken wij gebruik van de tooling binnen het Google Marketing Platform, zoals Google Display & Video 360.

Ook grip krijgen op jouw campagne?

Als adverteerder bepalen wij zelf waar, wanneer en hoe vaak we jouw advertentie zichtbaar maken, uiteraard op basis van jouw wensen. Plan eens een sessie in met onze advertising specialisten voor meer informatie.