Klanten beoordelen ons met een 8,9 /10

Feed-based adverteren

Feed-based adverteren, via een productfeed snel veel bereik voor je producten op Shopping, marketplaces en in vergelijkers. Wij zorgen met bewezen succesvol feedbeheer voor maximaal resultaat. 

Voordelen feed-based advertising

Feeds staan bijna altijd aan de basis van advertising campagnes. Bied je producten of diensten aan, heb je een wisselend productaanbod of veel variabelen (prijs, beschikbaarheid etc.)? De specialisten bij Increase helpen graag bij het up-to-date maken en optimaliseren van je feed.

  • Adverteren met up-to-date productaanbod
  • Geen handmatige aanpassingen meer
  • Inzetbaar voor verschillende toepassingen
  • Beter zichtbaar dan concurrenten

Wat is feed-based adverteren?

Feed-based adverteren betekent letterlijk: adverteren op basis van het aanbod in de feed. Via feed-based marketing is het mogelijk om snel met grote hoeveelheden producten of content te adverteren op speciale marketingkanalen. De meest gangbare kanalen zijn:

Op deze kanalen moet een feed worden aangeboden. Een feed is feitelijk niks meer dan een lijst met alle producten en bijbehorende informatie. Denk bij de informatie voor een productfeed aan:

  • Productnaam
  • Prijs
  • Voorraadstatus
  • Omschrijving
  • Afbeelding
  • etc. 

Een productfeed is doorgaans een XML-, CSV- of XLS-bestand. Dit bestand wordt continu up-to-date gehouden. Dit kan dagelijks zijn of realtime. Deze feeds worden veel gebruikt voor fysieke producten, maar kunnen ook voor andere zaken worden ingezet. Denk bijvoorbeeld aan cursussen, vliegtickets of vakanties.

Feedmanagement via Channable

De kwaliteit van de feed is de belangrijkste succesfactor van feed-based adverteren. Feedmanagement is de sleutel en een goede feedmanagement tool is hierbij onmisbaar. Met behulp van een feedmanagement tool kun je eenvoudig een groot aantal feeds inzetten. 

Increase werkt met Channable en is gespecialiseerd om het maximale uit deze feedmanagement tool te halen. Ook andere tools zoals Channel Engine of Datafeedwatch kennen voor ons geen geheimen, mocht deze tool al in gebruik zijn.

Wat kun je van Increase verwachten?

Aan de slag met feed-based marketing of wil je het feed-based adverteren naar een hoger niveau tillen? Bij Increase zijn we dagelijks bezig met het optimaliseren van feeds voor alle kanalen en we helpen je graag naar meer groei. Je kunt het volgende van ons verwachten: 

  • Kennis van alle feed-based kanalen
  • Hoogwaardige strategieën waarvoor een feed de basis is
  • Geen tunnelvisie op een kanaal, maar ook focus op attributie
  • Focus op belangrijke KPI’s, zoals CPA, ROAS, CLV en nieuwe klanten
  • Heldere roadmap voor continue focus op groei
  • Award-winning trackrecord met hoogwaardige SEA strategieën 
  • Onze ‘meer dan groei’ filosofie in alles verweven: altijd een stapje verder, 100% betrouwbaar en ondernemend samenwerken.