Klanten beoordelen ons met een 8,9 /10

YouTube Advertising

Met video breng je jouw merk onder de aandacht en kun je echt een verhaal vertellen. YouTube is het digitale kanaal om de naamsbekendheid van je merk te vergroten en direct een passende boodschap mee te geven.

YouTube-advertising-Screen

Groot bereik genereren

Doordat je YouTube goed in kunt zetten voor het vergroten van je naamsbekendheid, bereik je er ontzettend veel nieuwe mensen mee die allemaal binnen de doelgroep vallen die je wilt aanspreken. Deze vorm van adverteren kan daarom niet ontbreken wanneer je aan de slag gaat met advertising. YouTube Advertising zet je in de See-fase in, bovenin de funnel, om mensen met jouw merk in aanraking te laten komen.

Design & creatie

Het advertising- en contentteam van Increase bestaat uit advertising specialisten, content marketeers én videospecialisten. We creëren de juiste video’s voor gebruik op YouTube en als advertenties. Beschikbaar beeldmateriaal optimaliseren we zodat het succesvol in te zetten is op YouTube.

De juiste doelgroep

YouTube Advertising is één van de meest effectieve advertentie uitingen die wij gebruiken om te adverteren. Bij het opzetten van een video advertentie is het ook hier van belang dat de juiste boodschap wordt getoond aan de juiste doelgroep op het juiste moment.

Zodra jouw video advertenties live staan, is het helaas nog niet vanzelfsprekend dat de video volledig wordt bekeken door de doelgroep. Het is daarom van belang dat de aandacht wordt getrokken van de doelgroep en dat de persoon de volledige video afkijkt. Daarnaast zijn er nog meer uitdagingen die bij YouTube adverteren komen kijken:

  • Welke doelgroep wil je bereiken?
  • Wat is de boodschap die je wilt overbrengen?
  • Wat moeten de mensen doen die de video hebben gekeken?
  • Welke creatives heb je nodig?
  • Hoe zien de creatives eruit en hoe lang moet deze zijn?

Het ABCD-model

Om de uitdagingen aan te gaan, biedt het ABCD-model van YouTube een handig hulpmiddel. Het ABCD-model omvat 4 pijlers om zo een effectieve videoadvertentie in te zetten:

  • Attract: trek de aandacht en start met het probleem
  • Brand: onthul de oplossing en introduceer jouw merk als probleemoplosser
  • Connect: behoud de aandacht en leg uit wat het merk kan doen om het probleem op te lossen
  • Direct: bied een oplossing met een call-to-action en product-placement

Advertising strategie uitbreiden met YouTube?

Geen of nog geen beeldmateriaal? Wij nemen je aan de hand. Neem contact met ons op en laten we samen sparren over de mogelijkheden.