Digital marketing strategie

Van strategie naar operationeel resultaat. Maar hoe? Het bepalen van je digitale marketing strategie start met het bepalen van je doel. Samen bepalen we dit pad en orchestreren we jouw succes.

GoogleAnalytics-partxtech

Waarom een digitale marketing strategie?

Het bereiken en activeren van je klanten. Hoe zien jouw klanten eruit en hoe kunnen we ze bereiken? Met snelle ontwikkelingen op digitaal vlak is het begrijpen én bereiken van jouw klant meer dan ooit van belang. Of we nu leven in een wereld met of zonder cookies, met een gedegen onderbouwde digitale marketing strategie weten we jouw klant áltijd te bereiken.

Met een gerichte strategie van goed naar beter. Wat levert het je op?

  1. Groei realiseren door focus op je doel
  2. Geen losse campagnes, maar één duidelijk plan
  3. Maatwerk strategie: per kanaal en overall
  4. Klanten op de juiste manier bereiken
  5. Nieuwe technieken toepassen voor beste resultaat
  6. Meetbare resultaten & realtime inzicht

Een strategie maakt een geheel van al je online marketing kanalen. Geen losse campagnes, maar één duidelijk plan met cijfermatige en inhoudelijke onderbouwing. Je data is de basis om je doelen te bereiken en groei te realiseren.

Data als basis van je strategie

Je eigen data is de katalysator van je digitale marketing. We werken fact-based en koppelen een strategie altijd aan een business case en duidelijke roadmap. Dit is het fundament van onze samenwerking en jouw groei. Daarnaast maken we jouw data tot in detail inzichtelijk met behulp van ons zelf ontwikkelde datawarehouse. Een maatwerk dashboard met alle bronnen gekoppeld en alle data realtime inzichtelijk.

Full funnel & integrale marketing strategie

Het komt nog vaak voor dat marketingkanalen behandeld worden als op zichzelf staande platformen. Wij begrijpen het belang van een integrale marketing strategie en het voordeel van synergie tussen de diverse kanalen. We kijken naar de volledige funnel. Dit betekent een maatwerk strategie per kanaal als onderdeel van een integrale strategie. Niet het eindpunt (conversie) staat centraal, maar de gehele klantreis. Met behulp van een passende digitale marketing strategie voor jouw bedrijf bereiken we je klanten op het juiste moment en op de juiste manier.

Het gaat om de integrale benadering: de impact van search is bijvoorbeeld anders dan de impact van display. Toch zijn beiden essentieel voor een integrale strategie gericht op duurzame groei. We bouwen een business case daarom altijd op per kanaal, zonder het attributie-effect uit het oog te verliezen.

Wat kun je van ons verwachten?

Of het nou gaat om een e-commerce strategie of leadgeneratie strategie, je kunt altijd het volgende van ons verwachten:

  • Inspirerende & concrete brainstormsessies
  • Meer inzicht in je doelgroep op basis van onderzoek
  • Maatwerk buyer persona’s op basis van eigen data
  • Integrale & full funnel marketing strategie
  • Complete marketing-technologie stack om jou te helpen groeien
  • Onze ‘meer dan groei’ filosofie in alles verweven: altijd een stapje verder, 100% betrouwbaar en ondernemend samenwerken

En vooral een heldere roadmap, een op data gebaseerde business case en duidelijke (media)plannen. Want een strategie heeft pas zin als deze goed geïmplementeerd wordt.

Ook een uitgekiende online marketing strategie?

Wij helpen je met het opzetten van jouw business case en strategie voor een goed onderbouwd plan.