Klanten beoordelen ons met een 8,9 /10

Leadgeneratie strategie

Een primair doel van websites en digitale marketing is het genereren van leads. Hoe zorg je voor kwalitatieve leads? En nog belangrijker: hoe zorg je ervoor dat deze leads uiteindelijk uitgroeien van potentiële klanten tot betalende klanten? Increase ontwikkelt hoogwaardige leadgeneratie strategieën in B2C en B2B markten.

DSC00330

Customer journey: basis voor leadgeneratie

De customer journey is het koopproces van je (potentiële) klant. De lengte van de customer journey kan verschillen, afhankelijk van het product of de dienst waarvoor je leads wilt genereren. Zoals gezegd is de klantreis bij B2B vaak langer en complexer dan bij B2C, maar ook dit verschilt per situatie.

Vooral een langere klantreis maakt het complexer om de potentiële klant ‘vast te houden’ en uiteindelijk te verleiden om tot actie over te gaan. Een goed uitgedachte strategie maakt hier het verschil: denk aan een uitgekiende customer journey met meerdere touchpoints en soft-conversies. Increase gebruikt hier alle mogelijkheden voor een maatwerk tactiek:

  • Passende conversies in elke fase van de funnel: van een whitepaper downloaden tot daadwerkelijke aanvraag
  • Inzet meerdere kanalen om de funnel volledig te bedienen
  • Lead Ad campagnes om conversie op platforms én site te realiseren
  • Duidelijke marketing automation flows voor opvolging van leads
  • Tools inzetten, zoals Hotjar, om conversie te verhogen en LeadInfo om meer klantdata inzichtelijk te maken
leadgeneratie strategie - verschil customer journey

Leadgeneratie voor B2C

Bij leadgeneratie voor B2C gaat het om het genereren van leads van consumenten. Het gaat hier vaak om retail, waarbij leads gegenereerd worden in de vorm van een afspraak maken in een winkel of showroom. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van een keuken of een afspraak inplannen voor een hoortest of oogmeting. Een voordeel van B2C leadgeneratie is dat er vaak al veel data beschikbaar is.

Leadgeneratie voor B2B

Bij B2B leadgeneratie gaat het vaak om complexere producten of diensten. Denk aan software abonnementen of grote industriële investeringen. De customer journey is doorgaans langer dan bij B2C; de lead heeft meer tijd nodig om een beslissing te maken en te converteren. Hoe kun je op de juiste manier omgaan met deze langere customer journey en hoe zorg je ervoor dat je lead converteert?

Conversie optimalisatie

Cruciaal bij leadgeneratie is een hoog conversiepercentage op jouw landingspagina’s en formulieren. Increase ontwikkelt duidelijke formulieren en met behulp van onze continue CRO aanpak laten we conversie groeien zonder de kwaliteit van de leads uit het oog te verliezen.

Hoe waardevol is een lead?

Kwaliteit van de lead staat voorop

Leads genereren is leuk, maar uiteindelijk gaat het om de conversie van leads naar daadwerkelijke klanten. De kwaliteit van leads staat dus boven alles. We sturen niet op prijs per lead (CPL), maar prijs per order (CPO). Met ons zelf ontwikkelde datawarehouse hebben we alle data van marketing en sales realtime inzichtelijk. Hierdoor zien we in één oogopslag welke marketingacties leads genereren en of leads leiden tot daadwerkelijke omzet.

Wat kun je van Increase verwachten?

  • Uitgewerkte buyer persona’s en duidelijke customer journeys als startpunt
  • Inzet van juiste content om je doelgroep te overtuigen
  • Goed converterende landingspagina’s en formulieren
  • Focus op kwaliteit boven kwantiteit
  • Realtime inzicht in al je investeringen: overall en per kanaal
  • Marketing- en sales data gecombineerd inzichtelijk
  • Maandelijks heldere rapportages met inhoudelijke analyses en duidelijke vervolgstappen
  • Onze ‘meer dan groei’ filosofie in alles verweven: altijd een stapje verder, 100% betrouwbaar en ondernemend samenwerken

Meer en betere leads uit je digitale marketing?

We gaan graag de uitdaging aan om jouw leadgeneratie strategie écht te laten bijdragen aan jouw bedrijfsgroei.