Ads scripts

Op het gebied van Ads scripts hebben wij een leidende positie in de markt. Van automation feed, tot slimme bidding. Wij ontwikkelen maatwerk ads scripts voor efficiency en rendement.

SEA-Google-Ads

Wat kan je met Ads scripts?

De specialisten van Increase ontwikkelen zelf maatwerk scripts voor klanten. Met deze scripts houden we de kwaliteit van accounts optimaal en automatiseren we handmatige handelingen. Dit geeft meer ruimte om te focussen op data-analyse en strategie.

Een groot deel van SEA werkzaamheden betreft het opzetten, onderhouden en optimaliseren van Google Ads-campagnes. Ads scripts helpen onder meer bij de volgende werkzaamheden:

  • Monitoren van accounts om fouten snel op te sporen en op te lossen;
  • Rapporteren van resultaten vanuit campagnes via mail of Google Spreadsheets;
  • Herhaal-werkzaamheden, bijvoorbeeld het uitsluiten van zoektermen o.b.v. prestaties;
  • Toepassen van biedingen aan de hand van maatwerk algoritmes. Bijvoorbeeld bodaanpassingen of biedingen op zoekwoorden of producten waarbij we externe data koppelen, zoals het weer, marges, CLV, etc.

Meer dan enkel rapporteren

Online zijn een heleboel gratis Google Ads scripts te vinden. Een groot deel hiervan is gericht op rapporteren. Scripts die daadwerkelijk helpen bij het efficiënter uitvoeren van werkzaamheden en het optimaliseren van biedingen op basis van onze wensen, zijn niet kant en klaar te vinden. Increase is initiatiefnemer van adsscripts.com, een verzamelplaats voor de beste scripts voor Google Ads en toelichting hoe je deze kan toepassen.

Scripts vs. smart bidding

De smart bidding algoritmes ontwikkelen zich snel. Hierdoor worden scripts voor biedingen langzamerhand overbodig. Wij kijken per situatie wat de juiste keuze is voor maximaal resultaat. Denk bijvoorbeeld aan bodaanpassingen op apparaten, doelgroepen of locaties op basis van de kosten per conversie. Of ga nog een stap verder, zoals het ontwikkelen van een unieke formule die aan de hand van factoren een bodaanpassing bepaalt per zoekwoord, zoekterm, apparaat, tijdstip, locatie of Google Shopping-productgroep. Het kan gaan om factoren uit het verleden, huidige factoren of factoren uit de toekomst. Voorbeelden hiervan zijn de temperatuur, voorraad, budgetten of targets. Hiermee integreer je externe data in Google Ads campagnes om te sturen op variabelen die Google niet kent.

Wat mag je van Increase verwachten?

Weten hoe je meer uit je Google Ads-accounts haalt of hulp nodig bij het instellen van Ads scripts? Increase helpt jou om het maximale rendement te behalen op het gebied van Google Ads en andere online marketingkanalen. Je kunt het volgende van ons verwachten: 

  • Toepassen van maatwerk scripts voor jouw situatie
  • Focus op belangrijke KPI’s, zoals CPA, ROAS, CLV en nieuwe klanten
  • Heldere roadmap voor continue focus op groei
  • Award-winning trackrecord met hoogwaardige SEA strategieën
  • Onze ‘meer dan groei’ filosofie in alles verweven: altijd een stapje verder, 100% betrouwbaar en ondernemend samenwerken

Wat kunnen Ads scripts voor jou betekenen?

Laat onze specialisten jouw SEA accounts vrijblijvend doorlichten en we vertellen het je graag.

sea-overleg