Customer journey: basis voor leadgeneratie
De customer journey is het koopproces van je (potentiële) klant. De lengte van de customer journey kan verschillen, afhankelijk van het product of de dienst waarvoor je leads wilt genereren. Zoals gezegd is de klantreis bij B2B vaak langer en complexer dan bij B2C, maar ook dit verschilt per situatie.
Vooral een langere klantreis maakt het complexer om de potentiële klant ‘vast te houden’ en uiteindelijk te verleiden om tot actie over te gaan. Een goed uitgedachte strategie maakt hier het verschil: denk aan een uitgekiende customer journey met meerdere touchpoints en soft-conversies. Increase gebruikt hier alle mogelijkheden voor een maatwerk tactiek:
- Passende conversies in elke fase van de funnel: van een whitepaper downloaden tot daadwerkelijke aanvraag
- Inzet meerdere kanalen om de funnel volledig te bedienen
- Lead Ad campagnes om conversie op platforms én site te realiseren
- Duidelijke marketing automation flows voor opvolging van leads
- Tools inzetten, zoals Hotjar, om conversie te verhogen en LeadInfo om meer klantdata inzichtelijk te maken