Local SEO strategie samengevat
De specialisten van Increase ontwikkelen een passende strategie rondom de 3 belangrijkste pijlers van lokale vindbaarheid.
1. Local Business Structured Data
Met een schematische opmaak geef je zoekmachines extra informatie over de inhoud van je pagina. Door deze structured data kunnen zoekmachines een zoekopdracht makkelijker koppelen aan jouw relevante pagina. Voor lokale SEO kun je het beste gebruik maken van de Local Business opmaak.
2. Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf (of Google My Business) is een tool van Google om meer informatie te verstrekken over jouw bedrijf. Deze informatie komt vervolgens naar voren in de zoekresultaten. Je kunt volledig gratis een GMB-account aanmaken. Je hebt de mogelijkheid om je bedrijfsnaam, foto’s, adresgegevens en specialiteiten te vermelden. Deze informatie wordt getoond bij gerelateerde zoekopdrachten. Denk aan zoekopdrachten met je bedrijfsnaam, maar ook bij zoekopdrachten die gaan over de diensten die jouw bedrijf levert. Je kunt je GMB-profiel optimaliseren om je lokale vindbaarheid te verbeteren en bij bepaalde zoektermen naar voren te komen.
3. Local linkbuilding
Autoriteit is de derde belangrijke pijler voor het verbeteren van je lokale vindbaarheid. Met behulp van lokale linkbuilding werk je aan je autoriteit en lokale bekendheid. Hoe zet je linkbuilding lokaal in? Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een nieuwsbericht in de lokale (online) krant of het sponsoren van een plaatselijke sportclub. Ook kun je samenwerken met andere winkels of bedrijven en (lokale) links realiseren dankzij persberichten hierover. Deze lokale publiciteit zorgt voor extra relevantie en merkbekendheid in de regio. Een win-win situatie dus voor lokale SEO.