Google Tag Manager

Eenvoudig beheer van al je trackingcodes en overige pixels. Dan is het cruciaal om Google Tag Manager (GTM) in te stellen om bepaalde data te kunnen meten op je website.

TagManager-partxtech

Wanneer gebruik je de GTM?

Stel zelf eenmalig tags in om gericht hetgeen te kunnen meten wat jij belangrijk vindt. Bekijk bijvoorbeeld traffic en e-commerce data in Google Analytics. Of vind jij het belangrijk om inzicht te hebben in de hoeveelheid conversies die je hebt behaald uit je Google Ads campagnes? Hoe gedraagt een bezoeker van jouw website zich: stel gebeurtenissen in zoals kliks op bepaalde call to actions of invullen van een contactformulier. Het is altijd mogelijk om op een later moment extra tags toe te voegen.

Verder heeft het instellen van Google Tag Manager de volgende voordelen:

  • De tool is gratis (altijd goed)
  • Op één plek meerdere tags plaatsen voor een goed overzicht
  • Scripts eerst testen voordat je ze live zet: dus veilig en betrouwbaar
  • Kortere laadtijd op je website door minder stukjes code
  • Eenvoudig andere tools integreren, zoals bijvoorbeeld Facebook-pixel en Hotjar
  • Niet meer afhankelijk van jouw website developer als het op data aankomt

Een goede datalayer is cruciaal

Het belang van de datalayer implementatie wordt vaak onderschat. Een datalayer in je code is feitelijk een lijst met verwijzingen om via de GTM data op te halen en weg te schrijven. Bijvoorbeeld naar Google Analytics maar ook voor de Facebook Pixel. Zonder de datalayer is je GTM installatie vaak nutteloos.

data driven marketing_slide47

Tools koppelen en specifieke variabelen

Maak in Google Tag Manager eenvoudig koppelingen met andere tools. Denk bijvoorbeeld aan remarketing via Google Display Netwerk en het meten van conversies in Google Ads. Daarnaast biedt GTM de mogelijkheid om verschillende variabelen te meten, zo specifiek mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan het aantal keer dat er op een bepaalde button is geklikt, hoe vaak een formulier is ingevuld op de website en hoe snel een specifieke pagina laadt. Aan de hand van de data die hieruit komt, kun je jouw resultaten verhogen door de website te optimaliseren.

Wat kan Increase voor jou betekenen?

Wij helpen jou met het instellen van de Google Tag Manager of zorgen ervoor dat de instellingen goed staan en de juiste scripts aan GTM zijn toegevoegd. Vervolgens kunnen wij ervoor zorgen dat de data uit je Google Analytics account goed wordt gemeten. Daarnaast kunnen wij jou ontzorgen met het inrichten van jouw Google Tag Manager en kunnen wij het contact met de webdeveloper op ons nemen, zodat jij hier geen omkijken meer naar hebt.

Ondersteuning nodig bij het instellen van Google Tag Manager?

Laat je ontzorgen door de specialisten van Increase en krijg specialistisch advies om een nog beter resultaat te realiseren.

DSC00338