Squeezely: personalisatie voor professionals
Om onze klanten naar het volgende niveau te tillen binnen hun e-commerce en/of digitale marketing strategie werkt Increase met Squeezely. Een customer data platform (CDP) waarbij we zelf de controle hebben. Dit in tegenstelling tot andere CDP’s waarbij het algoritme feitelijk een blackbox is. Door een CDP centraal te stellen in onze aanpak realiseren we gepersonaliseerde marketing.
360-graden klantprofiel
Binnen Squeezely koppelen marketingkanalen zoals Google Ads en Facebook, maar ook eigen bronnen als e-mailpakket, CRM of webshop. Door het aggregeren van de data worden 360-graden klantprofiel gerealiseerd. Op alle data kunnen we audiences bouwen die als basis dienen voor personalisatiemogelijkheden.
Use cases
Personalisatie en synergie tussen kanalen zijn de heilige graal van online marketing. Binnen Squeezely zijn het een aantal use cases gedefinieerd waarmee snel de eerste stappen naar synergie en personalisatie gezet kunnen worden:
Fase | Use cases |
Recognize | Profielen herkennen |
E-mailadressen werven van deze profiele | |
Profielen verrijken | |
Content afstemmen | |
Recommend | Items you may like |
Recommended for you | |
Remind | Website reminder |
Maak betaling af | |
Verlaten website journey | |
Verlaten winkelwagen journey | |
Verbeterde retargeting obv audiences | |
Persuade | Overtuigen met content in een overlay |
Overtuigen met embedded content | |
Propose | Aanvullende producten in winkelwagen voor upsell |
Follow up journey via e-mail of advertising |
Flows bouwen
Alle mogelijkheden zoals recommendations, triggers naar externe kanalen en push meldingen kunnen samenkomen in eigen gemaakt flows. De Journey Builder binnen Squeezely biedt ons eindeloze mogelijkheden voor maatwerk flows voor onze klanten. Voor e-mail is de koppeling met een eigen goede ESP cruciaal maar daarna integreer je e-mail eenvoudig binnen alle flows.
This time it’s personal
In Squeezely zit het breedst mogelijke scala aan personalisatietools. Hiermee zorgen we dat je website zich aanpast aan iedere individuele bezoeker, afhankelijk van voorkeuren, aankoopfase of vele andere criteria. Het ligt voor de hand om alles wat je implementeert te A/B testen. Door de koppeling met externe bronnen kunnen we personalisatie zelfs real-time aanbieden. Denk aan een mogelijkheden als tonen van actuele voorraad.
Wat kan Increase betekenen?
Squeezely stelt ons in staat om planmatig en wekelijks te optimaliseren. Data-gedreven en toegespitst op een geoptimaliseerde Customer Journey voor maximale conversie en online omzet.
Bij Increase zijn we jouw specialist in A/B-tests vanuit een vast framework om doorlopend boodschappen te testen die de conversie verhogen. We optimaliseren wekelijks, zodat we steeds het optimale rendement uit jouw investeringen halen.
Enthousiast over gepersonaliseerde Customer Journeys en planmatige conversie-optimalisatie? Ontdek welke online omzet je nog laat liggen en hoe wij je daarbij kunnen nemen. Neem contact op, we horen graag van je.