Programmatic Advertising

Welke vorm van advertising je ook inzet, het algoritme zorgt ervoor dat jouw advertenties worden getoond aan de juiste doelgroep. Programmatic Advertising is dan ook uitgegroeid tot een onmisbare adverteer methode.

DV360-partxtech

Adverteren op basis van algoritmes

Door programmatic advertising in te zetten kom je direct in contact met jouw doelgroep, doordat je advertentieruimte inkoopt op talloze websites. Een algoritme zorgt er vervolgens voor dat jouw advertenties worden getoond op de juiste websites waar jouw doelgroep ook te vinden is. Daarnaast wordt de doelgroep getarget op data als weersvoorspellingen, gedrag, tijdstip en type device. Als de doelgroep bepaald gedrag vertoond (dat wordt vastgelegd door cookies), beïnvloedt dit de algoritmes en krijgen gebruikers die hetzelfde gedrag vertonen vervolgens de advertenties te zien. Door dit slimme algoritme wordt op het juiste tijdstip en plaats passende content getoond. Jouw advertentiebudget wordt dan ook efficiënt ingezet binnen deze uitgebreide vorm van display advertising.

Voordelen van programmatic

Programmatic advertising brengt verschillende voordelen met zich mee. Het is naast een goede aanvulling op display, video en social advertising ook nog:

  • een geschikte manier om jouw product of boodschap in iedere fase van de customer journey onder de aandacht te brengen;
  • een ideale manier om per doelstelling een passende CTA te tonen;
  • ideaal om de perfecte formaten toe te passen per device;
  • mogelijk om het juiste advertentieformat te selecteren.
advertising_slide34
mogelijkheden van programmatic

Doelgroep targeting

Programmatic Advertising biedt verschillende mogelijkheden op het gebied van targeting. Wij denken mee over de beste inzet van programmatic om bij te dragen aan jouw strategie. Zo is het bijvoorbeeld van belang dat jouw advertenties terecht komen bij de juiste doelgroep. Dit doe je door op verschillende manieren te targeten.

Contextuele targeting
Contextuele targeting

Advertenties tonen op websites waar bepaalde zoekwoorden of onderwerpen in worden genoemd.

Demografische data
Demografische data

Doelgroep targeten op basis van demografische gegevens. Denk hierbij aan leeftijd, geslacht, inkomen, opleiding en/of gezinssituatie.

Geotargeting
Geotargeting

Apparaten zenden hun locatie wanneer internet wordt gebruikt. Deze gegevens worden gebruikt voor targeting op basis van locatie.

Weather targeting
Weather targeting

Producten tonen op basis van de weersomstandigheden. Wanneer het buiten een bepaalde temperatuur is of als het regent, worden de juiste producten getoond.

Voor AGU maken wij gebruik van een weather-API, omdat de campagnes sterk worden beïnvloed door de seizoenen. Campagnes worden geactiveerd en gepauzeerd op basis van het weer én de weersvoorspellingen. Lees meer over de strategie voor AGU.

 

Bieden op advertentieruimte

In plaats van advertentieruimte in te kopen, doe je met programmatic advertising mee met veilingen waarbij de hoogste bieder de advertentieruimte wint. Deze advertentieruimte wordt aangeboden door het Google Display Netwerk (GDN). Het voordeel hiervan is dat je geen vast budget meer nodig hebt, je zelf de biedingen bepaald en je altijd de juiste kosten betaalt voor een vast volume. Vervolgens zorgen de advertising specialisten van Increase ervoor dat jouw advertentie in de hele funnel getoond worden.

Voor Programmatic Advertising maken wij gebruik van de tooling binnen het Google Marketing Platform, zoals Google Display & Video 360.

Ook grip krijgen op jouw campagne?

Als adverteerder bepalen wij zelf waar, wanneer en hoe vaak we jouw advertentie zichtbaar maken, uiteraard op basis van jouw wensen. Plan eens een sessie in met onze advertising specialisten voor meer informatie.

kantoor-increase-slimster