Digital advertising

Met gerichte digitale advertising is meer mogelijk dan ooit. De strategie die je voert, de platforms die je kiest en continue optimalisatie zijn de basis voor een succesvolle digital advertising strategie.

advertising-overleg

De juiste strategie

Strategie, opzet, creatie, optimalisatie en reporting. Onze ervaren specialisten nemen alles uit handen voor social, programmatic, digital radio, Digital out of Home en video-campagnes. Wij geven jouw campagnes wat meer ‘edge’ en zorgen dat ze passen in een full funnel aanpak.

De juiste strategie en integratie met andere kanalen zorgen voor efficiënte inzet van marketingbudget. Wanneer wij een advertising strategie bedenken, starten we met het maken van een planning met daarin alle campagnes. Daarin beschrijven we op welke manier de juiste boodschap wordt getoond bij de juiste doelgroep op het juiste moment.

  • Inpassen in full funnel aanpak
  • De looptijd van de campagnes
  • Budget, ROAS en CPA targets
  • Welke media en online kanalen ingezet worden
  • Gerichte doelgroep targeting (evt. op basis van persona’s)
  • Beschrijving van de inhoud van de advertentie en copy
  • KPI’s waarmee je het succes van de campagne meet
01_algemene-advertising-visual
Klant intenties in kaart brengen

Het See-Think-Do-Care-model

Advertising strategieën maken we aan de hand van het STDC (See-Think-Do-Care) model. We brengen klant intenties binnen het aankoopproces in kaart. In iedere fase staat een andere mindset van de doelgroep centraal en daar passen we het advertising kanaal en de boodschap op aan:

  • See: bekendheid creëren, het eerste contact, top-funnel
  • Think: klant is in overweging, erkent zijn/haar behoefte, mid-funnel
  • Do: klant doet een aankoop, gericht op conversie, lower-funnel
  • Care: herhaalaankopen, klantwaarde behouden

Hoe lager in de funnel, hoe meer de klant geneigd is om (opnieuw) een aankoop te doen.

See-Think-Do-Care-model

Branding vs performance

Een branding of performance strategie. Welke inzet voor jou van belang is, hangt af van de fase waarin jouw merk of bedrijf zich bevindt. Onze advertising specialisten adviseren altijd wat voor jou de beste keus voor duurzame groei is, onderbouwd met een business case en mediaplan.

Door focus op beide bereik je jouw klant, waar deze zich ook bevindt in de customer journey. Maar wat is nu of in de toekomst voor jou de juiste strategie? Onze specialisten stemmen samen met jou af welke aanpak nu voor jouw business de juiste is.

advertising_slide33

Wat mag je van Increase verwachten?

Wij optimaliseren dagelijks jouw campagnes om te werken aan groei en rendement. Je mag het volgende van ons verwachten:

  • Kennis van alle advertising mogelijkheden
  • Duidelijke forecast waarin we jouw potentiële groei kunnen laten zien
  • Maatwerk advertising strategie op basis van boodschap en doelgroep
  • Heldere roadmap voor continue focus op groei
  • Duidelijk stappenplan voor uitrollen advertising strategie
advertising-uitleg