Maar hoe?
Bij Increase werken we met een digital marketing cockpit welke realtime data ophaalt van al je data bronnen en zo inzicht geeft in de resultaten van de diverse kanalen. Denk hierbij aan bronnen als Google Analytics, Facebook, Google Ads maar ook juist eigen data vanuit je CRM of shop. Door deze laatste koppeling is je data zo zuiver mogelijk.
Door de klantdata (geanonimiseerd) op te halen en te koppelen aan Google Analytics data kunnen we ervoor zorgen dat we per kanaal kunnen zien hoeveel nieuwe klanten een specifiek kanaal heeft aangebracht en tegen welke CPA. In ons eigen datawarehouse wordt deze analyse automatisch gemaakt en verwerkt in realtime report sheets en dashboards.
Zo krijg je o.a. meer inzicht in het aantal nieuwe klanten wat gerealiseerd wordt binnen je Branded / Non Branded campagnes. Op maandbasis, maar ook MoM (Month over Month) of YoY (Year over Year). Budgetverdeling om meer nieuwe klanten te genereren wordt zo een stuk eenvoudiger.
Succesvolle social en display campagnes
Door specifiek op nieuwe klanten te kunnen sturen wordt het succes van social of display campagnes ook duidelijker. Vaak hebben deze kanalen een ondersteunend effect maar een veel te hoge CPS. Als je zeker weet dat er nieuwe klanten uit deze campagnes komen kijk je met een ander oog naar het resultaat.
Daarnaast biedt dit ook kansen om een unieke aanbieding onder de aandacht te brengen (acquisitie offer) via b.v. Display of Social Advertising via Facebook / Instagram. Een campagne met volle focus op de werving van nieuwe klanten. Want als ze eenmaal kopen, dan weet jij wel hoe je ze binnenboord moet houden toch?