Loes srgb Loes Sluis
Head of Customer Performance

Instagram Shopping

Shop till you drop

In de afgelopen jaren heeft de smartphone onze manier van winkelen veranderd. In de Verenigde Staten vergelijkt of onderzoekt meer dan 84% van smartphone gebruikers producten op mobiel. Het is dus dé plek dus om producten aan je doelgroep te tonen.

Daar speelt Instagram goed op in met een nieuwe shopping experience: Shopping op Instagram.

Wat is Shopping op Instagram?

Via Shopping op Instagram krijg je de mogelijkheid om met een soort inspirerende etalage in contact te komen met je doelgroep. Instagram spreekt van ‘Seamless Shopping’: een visuele beleving die naadloos aansluit op de doelgroep, sneller toegang geeft tot productinformatie en de weg naar het doen van een aankoop efficiënter maakt.

Op deze manier wordt shoppen veel meer actiegericht en is het erg interessant voor grote- en kleine organisaties. Ideaal voor branches zoals kleding, gezondheidsartikelen, beautyproducten, food en non-food artikelen.

Easier path to purchase

Je doelgroep kan in een korte tijd meer ontdekken over de producten van merken waar al interesse voor is. In één klik komt de doelgroep op de juiste pagina terecht, waardoor de ‘zoektijd’ beperkt wordt en de CTR verhoogd. Kortom, het maakt het doen van een aankoop veel gemakkelijker.

Mogelijkheden

  • Je kiest producten die je wilt uitlichten, tot vijf producten per afbeelding.
  • Bij een carrousel kan je tot 20 producten toevoegen
  • Door filters en onderschriften toe te voegen maak je je bericht compleet.

Hoe ziet het er dan uit?
Als iemand op een tag in je bericht tikt, krijgt diegene het volgende te zien:

  • Een afbeelding van het product uit je bericht.
  • Een omschrijving van het product.
  • De prijs van het product
  • Een link die de persoon rechtstreeks naar de productpagina op jouw website leidt, waar het product gekocht kan worden.

Helaas…

Deze nieuwe functie is momenteel alleen beschikbaar voor bedrijven in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Brazilië. Dus nog even geduld voor we Shopping op Instagram ook kunnen inzetten in Nederland. Ook is de nieuwe mogelijkheid momenteel alleen te gebruiken in organische berichten, helaas is het nog niet mogelijk om deze berichten te promoten.

Wij gaan dit in elk geval testen met onze internationale klanten, wil je ook dat we met jou meedenken? Bij Increase denken we graag met je mee!

Update: Dit is nu ook beschikbaar voor Nederland!