Sinds kort is Increase volwaardig gebruiker van het Google Marketing Platform (GMP). Hiermee kunnen we nog hoogwaardigere campagnes inkopen voor onze klanten en data nog beter inzichtelijk maken. In een reeks blogs zullen wij alle kansen uiteenzetten per onderdeel van het GMP:
- Display & Video 360 (DV360)
- Search Ads 360
- Analytics 360
- Optimize 360
- Data Studio
- Surveys 360
- Tag Manager 360
- Campaign Manager
In dit eerste deel zoomen we in op DV360. Hiermee kunnen we nog gerichter programmatic advertentieruimte inkopen; denk aan display, video en audio advertenties. Met DV360 heb je heel veel meer mogelijkheden dan GDN; (lees: veel meer type ad formaten, A-listing publishers, etc). Daarnaast is het mogelijk om directe deals met publishers te laten draaien via DV360.
Increase heeft de mogelijkheid om het Google Marketing Platform ‘full stack’ aan te bieden, maar zal zich de komende tijd eerst focussen op DV360 en Search Ads 360. Onderdeel van de stack is ook Campaign Manager. De tool van waaruit we meer inzicht krijgen in succes van campagnes en attributie data tussen bijvoorbeeld DV360 en Search Ads 360. Hierdoor heb je meer grip op invloed van display campagnes op je Search Ads.