Waarom is het gebruik van Facebook doelgroepen in Google Ads interessant voor het verhogen van je conversies? Doelgroepen die je advertentie al hebben bekeken in Facebook zijn vaker betrokken bij je product of service. Dit betekent dat de kans op een conversie aanzienlijk groter is bij deze doelgroepen. Om deze reden is het slim om hoger te bieden op doelgroepen die via andere kanalen al betrokken zijn bij je product of service. Hiermee kan je het aantal conversies verhogen en de kosten per conversie verlagen. Daarnaast creëer je meer mogelijkheden om betrokken doelgroepen te targeten op verschillende manieren. Uiteraard geldt dat hoe groter je doelgroepen zijn, des te meer mogelijkheden je hebt voor deze doelgroepen. Deze strategie richt zich op het verhogen van conversies door het gebruik van meerdere kanalen.
Houd er rekening mee dat je een lijst nodig hebt van minimaal 1000 cookies. Hoe groter de lijst des te beter. Dit is interessant voor klanten met een groot bereik op Facebook. Het is slim om eerst te investeren in engagement op Facebook om zo grotere doelgroepen te creëren en vervolgens te targeten op andere kanalen.