Zelf een campagne opzetten?
Gebruik onderstaande tips wanneer je zelf aan de slag gaat:
- Kies een realistische tCPA
- Optimaliseer jouw CPA niet te snel naar beneden. Geef het systeem de tijd om te leren.
- Pauzeer de campagne niet te snel, ook niet als het aantallen conversies nog niet op niveau is.
Hoe kies je een target CPA voor YouTube for action. Maak een keuze op welke type conversie jij je campagne wilt laten draaien. Stel jouw AdWords account is gefocust op conversie, kies er dan voor een apart account op te zetten voor YouTube waarbij je je gaat focussen op b.v. leads.
Meet jij je videocampagnes momenteel met de Google Analytics tag? Dan heb ik helaas slecht nieuws. Momenteel is het nog niet mogelijk om YouTube for Action cross device te meten voor deze tag. Wil je Cross device meten, Cross YouTube Web & App, and View trough conversies dan is het raadzaam dit te met de AdWords tag. Het advies zou zijn om hiervoor dan een apart account op te zetten. Om dubbele conversie data te voorkomen.
Dubbele conversie data zal je denken? Ja want de toeschrijving voor YT4A zal gaan veranderen. Hieronder ligt ik toe wat precies:
YouTube:
- View definitie is minimaal 30 seconden gekeken.
- Je betaald zodra er 30 seconden is gekeken
- Conversion window 30 dagen
- Afrekenen op basis van CPV
YouTube for Action:
- View definitie is minimaal 10 seconden gekeken.
- View Trough conversion t/m 9 sec.
- Je blijft betalen zodra er meer dan 30 seconden is gekeken.
- Conversion window 3 dagen
- Afrekenen op basis van CPM als je kiest voor CPA