4 tips voor Black Friday marketing
Als ondernemer wil je natuurlijk van zo’n belangrijke dag profiteren. Daarom hebben wij een aantal tips op een rij gezet, zodat jij dit jaar zo goed mogelijk op de kaart staat tijdens Black Friday.
Tip 1: Start vroeg met het promoten van je producten
Tegenwoordig starten veel Black Friday promoties al twee maanden van tevoren. Zorg dat je deze trend niet mist en begin vroeg met adverteren voor geselecteerde aanbiedingen. Geef je publiek de tijd om uit te kijken naar de acties van jouw bedrijf. Herhaling is key. Adverteer op Google, zorg voor geschikte zoekwoorden en laat je promoties alvast zien op sociale media. Maak jouw acties kenbaar!
Tip 2: Creëer een aparte landingspagina voor Black Friday
Acties zijn er om uitgelicht te worden. Geef je promoties de perfecte plek met een specifieke landingspagina voor dit soort dagen. Maak een mooie banner en voeg een aftelklok toe aan de pagina. Zo vorm je een bepaalde urgentie en zorg je ervoor dat de consument juist jouw website onthoudt.
Let er goed op dat de pagina gebruiksvriendelijk is voor mobiel gebruik. De meeste acties tijdens Black Friday worden namelijk vooral geshopt op mobiel. (Bron: Emerce)
Tip 3: Bind klanten aan je merk met iets extra’s
Uiteraard blijf je ook na Black Friday graag in het vizier van jouw klant. Start vast met het verzamelen van leads voor Sinterklaas en Kerstmis. Geef de consument iets extra’s mee, zoals een klein cadeautje, een handgeschreven kaartje of een kortingscode voor de volgende aankoop. Versterk het gevoel van klantloyaliteit en zorg er op deze manier voor dat klanten zullen terugkeren naar je website.
Tip 4: Laat je acties langer doorlopen
Veel bedrijven laten hun kortingen doorlopen tot en met Cyber Monday, de maandag na Black Friday. Bekijk welke acties tijdens Black Friday het beste hebben gelopen en verhoog de korting met een klein percentage. Klanten zijn dol op extra kortingen en verlenging van een mooie actie. Zorg er alleen wel voor dat je kortingsacties relevant blijven.