Skip to content
Een CDP als motor van je digitale marketing Dutch Search Awards

Een CDP als motor van je digitale marketing

Om onze klanten naar het volgende niveau te tillen binnen hun e-commerce en digitale marketing strategie werkt Increase met Squeezely. Een customer data platform (CDP) waarbij we zélf de controle hebben die als motor dient van digitale marketing. Dit in tegenstelling tot andere CDP’s waarbij het algoritme een blackbox is en we maar moeten geloven dat de flows bijdragen aan de conversie. Door een CDP centraal te stellen in onze aanpak realiseren we gepersonaliseerde marketing op alle kanalen vanuit één systeem.

360-graden klantprofiel

Binnen Squeezely koppelen marketingkanalen zoals Google Ads en Facebook, maar ook eigen bronnen zoals een e-mailpakket, CRM of webshop. Door het aggregeren van de data worden 360-graden klantprofielen gerealiseerd. Op alle data kunnen we audiences bouwen die als basis dienen voor personalisatiemogelijkheden.

Use cases

Personalisatie en synergie tussen kanalen zijn de heilige graal van online marketing. Binnen Squeezely zijn een aantal use cases gedefinieerd waarmee snel de eerste stappen naar synergie en personalisatie gezet kunnen worden. Zo gaan we starten met een CDP als motor van digitale marketing in te zetten voor onze klanten en bouwen we vanaf hier verder.

CDP als motor van digitale marketing

Flows bouwen

Alle mogelijkheden zoals recommendations, triggers naar externe kalen en push meldingen kunnen samenkomen in eigen gemaakte flows. De Journey Builder binnen Squeezely biedt ons eindeloze mogelijkheden voor maatwerk flows voor onze klanten. Voor e-mail is de koppeling met een goed eigen ESP cruciaal, maar daarna integreer je e-mail eenvoudig binnen alle flows. 

Website personalisatie

In Squeezely zit het breedst mogelijke scala aan personalisatietools. Hiermee zorgen we dat je website zich aanpast aan iedere individuele bezoeker, afhankelijk van zijn of haar voorkeuren, aankoopfase of vele andere criteria. Het ligt voor de hand om alles wat je implementeert A/B te testen. Door de koppeling met externe bronnen kunnen we personalisatie zelfs real-time bieden. Denk aan mogelijkheden als tonen van actuele voorraad.

Creëren en optimaliseren

Squeezely stelt ons in staat om planmatig en wekelijks te optimaliseren. Data-gedreven en toegespitst op een geoptimaliseerde Customer Journey voor maximale conversie en online omzet.

Bij Increase zijn we jouw specialist in A/B-tests vanuit een vast framework om doorlopend boodschappen te testen die de conversie verhogen. We optimaliseren wekelijks, zodat we steeds het optimale rendement uit jouw investeringen halen.

Ook een CDP als motor van je digitale marketing?

Enthousiast over gepersonaliseerde Customer Journeys en planmatige conversie-optimalisatie? Ontdek welke online omzet je nog laat liggen en hoe wij je daarbij kunnen helpen. Neem contact op, we horen graag van je.