Hoe ziet jouw team er nu uit?
Misschien heb jij een team met marketing specialisten in huis, denk hierbij aan specialisten op het gebied van SEO, SEA, CRO, e-mail, advertising of allround marketeers. Maar wat als jouw specialisten zich graag willen ontwikkelen en jij ze niet kunt uitdagen op de juiste punten? Waarschijnlijk niet zozeer omdat je de kennis niet hebt, maar doordat er onvoldoende tijd is of er sprake is van een bewuste keuze om te focussen op andere onderdelen om jouw organisatie te laten groeien.
Maar jouw personeel wilt wel verder. Hoe voorkom je nu dat jouw team zich verliest in de dagelijkse werkzaamheden en onbewust in een tunnelvisie belandt?
‘Geen tunnelvisie, maar focus op wat echt belangrijk is’
Wanneer je ervoor kiest om een marketingbureau als strategisch partner aan te sluiten bij jouw team zorg je voor een goede focus. Met een kleine investering zet je jouw team weer op scherp en bieden wij de handvatten waarmee de specialisten vervolgens zelf aan de slag kunnen. Ze kunnen hier hun eigen draai aan geven, want niets is zo belangrijk als elkaar scherp houden in een wereld waarin AI, automation en tracking razendsnel veranderen.
Een aantal voorbeelden van handvatten die wij kunnen bieden:
- Je hebt een content specialist in huis, maar de content wordt zomaar bedacht en niet onderbouwd op basis van data. Wij ondersteunen graag bij het doen van een zoekwoordonderzoek en brengen vervolgens een content advies uit waarmee de specialist aan de slag kan.
- Een SEO specialist die voornamelijk bezig is met onsite optimalisaties ondersteunen we graag met een SEO audit op technisch vlak of advies voor kwalitatieve linkbuilding
- Een SEA specialist dagen we graag uit om te kijken naar de kansen voor het werken met scripts of het uitproberen van diverse biedstrategieën. Een eenmalige account check op de basisrichtlijnen behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden.
Breng de synergie terug in jouw team!
Ook is het mogelijk dat elke specialist zijn werk doet, maar de synergie tussen de diverse kanalen mist. In dit geval geven wij graag het opstapje of duwtje in de rug waar jouw team baat bij heeft. Zo werken wij altijd via een marketingplanning waarbij we de kansen benutten en de kanalen zoveel mogelijk op elkaar laten aansluiten. Uiteindelijk gaat het om de beleving van de klant. En vergeet niet; niet elke klant bevindt zich in dezelfde fase en heeft dezelfde behoefte.
Staar jij je wel eens blind op één klantfase?
Wist je dat zelfs een zoekwoordonderzoek door onze specialisten wordt opgebouwd in de diverse fases uit customer journey? Daarnaast adviseren we klanten ook om dit door te voeren in de strategie voor zowel Social als Search campagnes.