Loes srgb Loes Sluis
Head of Customer Performance

Increase lanceert het eerste online marketing keurmerk voor Nederlandse bureaus

AMERSFOORT, 30 augustus 2022 | Vandaag lanceert Increase, samen met 8 andere agencies, het eerste keurmerk voor Nederlandse digital marketing agencies. Het doel van het OnlineMarketing.nl keurmerk is om onze mooie branche eerlijk en transparant te maken en alle ondernemers en bedrijven in Nederland een goede ervaring te bieden met online marketing bureaus.

Bedrijven die klant zijn van Increase weten dat hun online succes voorop staat en dat we voortdurend bezig zijn om het maximale resultaat uit hun marketingbudget te halen. Wij signaleren kansen voor verbetering en optimaliseren waar nodig om de conversieratio te verhogen.

De afgelopen jaren is er een enorme groei ontstaan aan nieuwe digital marketing agencies en online marketing ZZP’ers. Mede hierdoor is er veel druk komen te staan op de arbeidsmarkt. Als gevolg stellen niet alle bureaus altijd de klant centraal. Bij Increase waarborgen wij juist kwaliteit voor de klant, kwaliteit staat altijd boven kwantiteit. Om dit te kunnen monitoren en waarborgen, betekent dat soms ‘nee’ moeten zeggen.

“Wij vinden een initiatief als dit erg belangrijk, maar blijven ook goed evalueren om te kijken of het keurmerk ook echt effect heeft binnen de branche.”

Loes Sluis
Head of Customer Success bij Increase

Tijd voor een keurmerk!

Deze uitzending van Boos, waarin Tim Hofman drie gedupeerden van zo’n digitale oplichter bijstaat, was de trigger voor ons om, net als NVM, Bouwgarant en Bovag, een keurmerk te ontwikkelen zodat we de kwaliteit en transparantie bij online marketing bureaus kunnen waarborgen. Omdat je, net als bij het kopen of verbouwen van een huis, best wat zekerheid kunt gebruiken bij het uitbesteden van online marketing.

Increase wil daarom, samen met 8 andere toonaangevende Nederlandse online marketing bureaus, vanaf nu bijdragen aan eerlijke en transparante online marketing activiteiten en alle ondernemers van Nederland de potentie van een goede online marketing strategie laten ervaren. Omdat dit het eerste online marketing keurmerk is, blijven we kritisch.

Initiatiefnemers en vervolg

Het keurmerk is geïnitieerd door Increase in samenwerking met Leadrs (Breda), iClicks (Lelystad), Endeavour (Haarlem), Maatwerk Online (Rotterdam), Olifant Media (Leiden), Semwerkt (Hoorn), NeoSEM (Barneveld) en DoubleSmart (Gouda).

Al deze bureaus stonden eerder dit jaar – net als in voorbije edities – in de Emerce100 lijst, een marktonderzoek naar de beste e-business bedrijven. In 2018 waren we gezamenlijk te gast op het Google Elevator Programma voor veelbelovende digital agencies, waarna het contact tussen ons altijd is gebleven. Nu was de tijd dus rijp om de handen ineen te slaan.

We zijn dit initiatief begonnen met negen bureaus die zich in willen zetten voor een kwalitatieve, overzichtelijke en toegankelijke online marketing branche. Uiteraard nodigen we andere bureaus die zich kunnen vinden in deze missie en onze erecode van harte uit zich ook aan te melden. Dat kan met een mailtje naar: keurmerk@onlinemarketing.nl. De komende periode gaan we gebruiken om o.a. de naamsbekendheid van het keurmerk te promoten en aanmeldingen (op volgorde van ontvangst) te beoordelen.