Klanten beoordelen ons met een 8,9 /10

Meer huizen kopers voor de Alliantie

Specialisaties
Facebook Ads
Conversie
Google Ads

Awards
Dutch Search Awards 2019
Friends of Search Awards 2019

Alliantie-Cases-Cover1_1,5x-1

Leadgeneratie voor nieuwbouwprojecten

De Alliantie is één van de grootste woningcorporaties van Nederland. Jaarlijks verspreiden zij verschillende nieuwbouwprojecten door heel Nederland, voornamelijk in de regio’s Amsterdam, ‘t Gooi en Amersfoort. De vraag vanuit de Alliantie was om voor elk nieuwbouwproject een vliegende start te creëren via online campagnes. Increase maakte samen met de Alliantie een ideale inrichting voor Google Ads en Facebook Ads campagnes die per nieuwbouwproject worden ingezet. Het resultaat is een snelle en continue stroom van contact aanvragen. Increase zorgt voor:

  • Contact aanvragen genereren voor nieuwbouwprojecten
  • Facebook Ads inzetten voor branding en leadgeneratie
  • Google Ads en remarketing inzetten voor leadgeneratie
  • Meedenken over de conversie optimalisatie van de projectwebsites
  • Sparringpartner voor alle zaken die een raakvlak hebben met online marketing
75% van de aanvragen via online
60% meer Facebook likes
50% meer Google Ads conversies

Werken aan de ideale inrichting

Omdat Increase verantwoordelijk is voor de online marketing rondom alle nieuwbouwprojecten van de Alliantie, realiseerden wij een optimale inrichting van de online marketing campagnes. Voor alle projecten is een digitale aanpak ontwikkeld die op korte termijn is uitgerold.

Facebook Ads

Voor Facebook houdt dit in dat na de start van de verkoop drie verschillende Facebook Ads worden ingezet, zodat we konden testen met welke combinatie we het optimale resultaat bereikten. Dit wordt zowel voor mobile als desktop gedaan. Omdat Increase dit voor verschillende nieuwbouwprojecten deed, kunnen wij nieuwe projecten met een voorsprong starten. Er is te zien dat deze aanpak niet alleen leidt tot meer aanvragen aan het begin van een project. Ook de eerder gestarte projecten profiteren van learnings uit nieuwe projecten.

Google Ads

Voor het eerste nieuwbouwproject hebben wij een grootschalige zoekwoord analyse gedaan. Op basis hiervan zijn basis campagnes ingericht die per regio met kleine aanpassingen worden uitgerold. Zoals bij elke Google Ads campagne is wekelijkse optimalisatie van groot belang. Omdat in het begin van het traject veel geoptimaliseerd is aan de campagnes, worden nieuwe campagnes direct veel strakker opgezet. Dit leidde tot efficiënter inzetten van budgetten van de Alliantie en tot veel meer contact aanvragen per project op korte termijn.

50% verbetering van conversiepercentage
60% van alle aanvragen via Google Ads

Snel schakelen

De startdatum van een nieuwbouwproject is van verschillende factoren en partijen afhankelijk. Hierdoor is het lastig om goed af te stemmen vanaf welk moment de campagnes live moeten staan. Vaak hoort Increase een aantal dagen voor de start van een nieuwbouwproject dat we campagnes moeten inrichten. Door onze methodiek in de campagne voor de Alliantie is dit geen probleem. Dankzij de learnings uit eerdere nieuwbouwprojecten en onze flexibele planning, lukt het ons om elk project binnen 2 werkdagen te starten.

Een vliegende start realiseren

Aan de start van elk nieuwbouwproject wordt de bijeenkomst start van de verkoop georganiseerd. Het is van belang dat deze bijeenkomst bij potentiële kopers onder de aandacht wordt gebracht. Facebook Ads is hierbij het belangrijkste kanaal. We creëren speciaal voor de start verkoop afbeeldingen en advertentieteksten die we als advertentie inzetten. Hierbij zorgt Google Ads voor de ondersteuning van Facebook. Binnen Google Ads richten we campagnes in die het zoekverkeer rondom de start verkoop bereikt.

Ook meer leads ontvangen?

Wij realiseren ze voor jou via je website!