Meer keukenboeken en afspraken voor Bruynzeel Keukens

Specialisaties
SEA
SEO
Affiliate marketing
Social advertising
Conversie

Bruynzeel-Cases-Cover1_1,5x-1

Intensieve samenwerking

In samenwerking met business partner FRMWRK uit Rotterdam heeft Increase online marketing werkzaamheden voor Bruynzeel Keukens uitgevoerd. Increase werkte wekelijks voor Bruynzeel op het gebied van SEO, SEA, affiliate marketing en conversie. Samen met FRMWRK en Bruynzeel Keukens is een projectteam opgezet waar mee op regelmatige basis meetings zijn geweest om acties, planning en cijfers te bespreken. Door strak te sturen op cijfers zijn in afgelopen jaren grote stappen gemaakt. Dit heeft geresulteerd in veel efficiëntere inzet van campagnebudget en een grote stijging in organisch bezoek. De samenwerking in het kort:

  • Wekelijkse AdWords campagne optimalisatie en maatwerk rapportage.
  • Eén keer per maand een projectmeeting met het complete team.
  • Per kwartaal bijsturing campagnes op daadwerkelijke omzet.
  • Continue focus op conversie verbetering van website en landingspagina’s.

 

Resultaat in het kort

icoon 2x beste website in keukenbranche
icoon 25% stijging verkopen uit online
icoon 205% groei in organische bezoekers

2x best vindbare website keukenbranche

BruynzeelKeukens.nl is door WUA! 2 maal uitgeroepen tot beste website binnen de keukenbranche. Beide keren werd aangegeven dat Bruynzeel het verschil maakte op de goede vindbaarheid in zoekmachines. Increase is verantwoordelijk voor de SEO strategie van Bruynzeel Keukens.

WUA! is een onafhankelijk online benchmarking bureau en marktleider in Nederland. Jaarlijks brengen zij een top 100 van websites uit in diverse branches nadat zij onderzoek hebben gedaan met honderden respondenten.

Media inkoop strategie

Increase heeft ook de volledige online media inkoop verzorgd van de Keukenbloopers actie. Bij deze actie konden consumenten een nieuwe keuken winnen door een video te uploaden. De actie is uitgedacht door bureau Being There uit Amsterdam. Op verzoek van Bruynzeel Keukens en Being There heeft Increase een slimme online media strategie uitgerold. Door een goede verdeling tussen Facebook Ads, YouTube campagnes en inkoop bij diverse advertentie netwerken is een groot bereik gecreëerd met hoge engagement op de campagne.

Google AdWords, sturen op omzet

In samenwerking met partner FRMWRK heeft Increase een rapportagevorm ontwikkelt waardoor Bruynzeel Keukens optimaal inzichtelijk heeft uit welk zoekwoord in Google AdWords welke omzet komt. Door deze data inzichtelijk te hebben is overgestapt van sturen op prijs per lead naar sturen op omzet per lead. Dit heeft erin geresulteerd dat het Google AdWords budget nu meer dan 2x zo efficiënt wordt ingezet. Per kwartaal wordt alle Google AdWords data gekoppeld aan sales data en krijgen de campagnes een grote extra optimalisatie ronde.

Affiliate marketing

Waar veel partijen niet serieus omgaan met affiliate marketing heeft Increase affiliate marketing voor Bruyzneel Keukens laten groeien tot belangrijk kanaal voor keukenboek aanvragen. Als begin is gestart met de vraag aan meerdere affiliate netwerken een pitch te houden waarom zij de geschikte partner zijn. Dit heeft geleid tot twee affiliate netwerken als partner voor lange termijn. Increase heeft daarna de optimale campagne voorwaarden ingericht om vanaf dag één succes te boeken. Nog steeds hebben we wekelijks contact met toppublishers. Door goed samen te werken, regelmatig nieuw promotiemateriaal en optimale landingspagina groeit het Bruynzeel affiliateprogramma nog jaarlijks.

Meer cases